پس از شکست سنگین تیم ملی فوتبال قطر مقابل ایران، کارشناس فوتبال این کشور خواستار اخراج سرمربی اسپانیایی قطر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در هفته چهارم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ شامگاه سه شنبه ۲۴ مهر رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در نهایت با نتیجه ۴ بر یک به سود ایران خاتمه یافت تا شاگردان امیر قلعه نویی با ۱۰ امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان صدرنشین گروه A شوند.

پیروزی پُر گل ایران مقابل قطر در حالی به دست آمد که ابتدا قطری‌ها با تک گل معز علی از ایران پیش افتادند اما در نیمه اول سردار آزمون کار را به تساوی کشاند و در نیمه دوم هم ملی پوشان کشورمان با به ثمر رساندن ۳ گل دیگر توانستند انتقام شکست در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا را از قطر بگیرند.

در همین حال «ماجد الخلیفی»، تحلیلگر شبکه الکاس قطر، پس از شکست سنگین تیم ملی قطر مقابل ایران به شدت از مربی اسپانیایی تیم «مارکز لوپز» انتقاد کرد و خواستار برکناری او شد.

خلیفی در پستی که در پلتفرم «X» منتشر کرد، نوشت: تیم ملی ما با نتیجه سنگین ۴ بر یک مقابل ایران شکست خورد و دلیل این شکست، مربی تیم است زیرا او همیشه در نیمه دوم بازی‌ها تصمیمات اشتباهی می‌گیرد.

او ادامه داد: خط میانی ما کاملاً باز است و مربی قادر به انجام تعویض‌های مؤثر نیست. من معتقدم که باید احمد فتحی و جاسم جابر به عنوان دو هافبک دفاعی در خط میانی تثبیت شوند.

خلیفی در ادامه گفت: بعضی از بازیکنان از لحاظ بدنی توانایی ادامه مسابقه را ندارند اما مربی همچنان آنها را تعویض نمی‌کند.

او افزود: با این نتیجه، شانس‌های تیم ملی ما برای کسب سهمیه مستقیم کاهش یافته و دلیل اصلی آن مربی است، به همین دلیل من خواستار برکناری او هستم.