روزنامه قطری الرایه در گزارشی به شامگاه سه شنبه ایران و قطر پرداخت و از سرمربی اسپانیایی قطر انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در چهارمین بازی خود در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ شامگاه سه شنبه ۲۴ مهر به مصاف قطر رفت که این بازی با برتری پُر گل ۴ بر یک ملی‌پوشان کشورمان به پایان رسید تا ایران یک قدم دیگر به صعود به جام جهانی نزدیک شود.

روزنامه الرایه قطر در چاپ امروز خود با اشاره به شکست تیم ملی این کشور مقابل ایران نوشت: این شکست دومین ناکامی تیم قطر در این رقابت‌ها بود. نیمه اول با برتری نسبی قطری‌ها به پایان رسید و نتیجه آن تساوی یک بر یک بود. معز علی در دقیقه ۱۷ برای قطر گلزنی کرد، اما سردار آزمون در دقیقه ۴۲ بازی را به تساوی کشاند. با این حال، در نیمه دوم تیم قطر فرو پاشید و سه گل دیگر دریافت کرد. سردار آزمون در دقیقه ۴۸ و محمد محبی در دقایق ۶۵ و ۸+۹۰ گل‌های ایران را به ثمر رساندند.

با این نتیجه، قطر با ۴ امتیاز همچنان در رتبه چهارم جدول گروه اول قرار دارد. ایران با ۱۰ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های ازبکستان و امارات به ترتیب دوم و سوم هستند.

ناتوانی لوپز

در نهایت، تمام این مشکلات به دلیل اصرار مربی اسپانیایی قطر، مارکز لوپز، به انتخاب‌های اشتباه و ناتوانی در مهار تیم ایران در نیمه دوم رخ داد. او همچنین نتوانست از برتری تیمش در نیمه اول استفاده کند. اشتباهات مداوم از آغاز مسابقات و تصمیمات نادرست او در تغییرات ترکیب تیم، وضعیت را برای قطر وخیم‌تر کرده است.