زنجان- مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: در برخی از مناطق استان دمای هوا به کمتر از صفر درجه سانتیگراد می رسد و در این میان هشدار سطح زرد هواشناسی برای کشاورزان صادر شده است.

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: آسمان اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابی بود ولی در ارتفاعات کوهستانی طارم شاهد مه گرفتگی هستیم.

وی از بارش باران در استان طی چند روز آینده خبر داد و بیان داشت: بارش باران با رعد و برق همراه خواهد بود که در این میان شهروندان در ارتفاعات کوهستانی تردد نکنند

مدیرکل هواشناسی استان زنجان، از وقوع وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: در این راستا شهروندان به علت وقوع وزش شدید از تردد در کنار ساختمانهای نیمه کاره و درختان فرسوده خودداری کنند.

رحمان نیا، به وضعیت دمای هوای استان طی چند روز آینده اشاره کرد و یاد آورشد: از اوایل هفته آینده هوای سردی بر استان حاکم می‌شود و در برخی از مناطق استان دمای هوا به تا کمتر از صفر درجه سانتی گراد می‌رسد و در این میان هشدار سطح زرد هواشناسی برای کشاورزان صادر شده است.

وی افزود: در این میان کشاورزان باید آمادگی لازم را برای اقدامات حفاظتی در مزارع و باغ‌ها برای حفاظت محصولات از سرمازدگی داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان، دمای فعلی شهر زنجان را ۱۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزایش یافته است.