ارومیه- رییس محیط زیست شهرستان نقده گفت: با آغاز فصل مهاجرت پرندگان بیش از ۵۰۰ بال پلیکان مهمان تالاب سولدوز شهرستان نقده هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر قائمی در این زمینه اظهار کرد: از فرود بیش از ۵۰۰ بال پلیکان در تالاب‌های این شهرستان خبر داد و افزود: با آغاز فصل مهاجرت بیش از ۱۵ هزار قطعه پرنده فلامینگو در تالاب‌های شهرستان نقده هستند و درمجموع تعداد پرندگان موجود در تالاب‌های این شهرستان به بیش از ۲۵ هزار قطعه می‌رسد.

وی از احیای تالاب‌های شهرستان خبر داد و تصریح کرد: وضعیت مطلوب تالاب‌ها برای پذیرایی از پرندگانی که از عرصه‌های شمالی به عرصه‌های جنوبی در حال مهاجرت هستند آمادگی کامل را دارد و غازسانان، اردک سانان از عمده پرندگان مهاجر هستند که شامل اردک سر سفید، سرحنایی، تاجدار، ارده‌ای، مرمری و آن قوت، غاز پیشانی سفید، پلیکان و قو است.

وی عمق و تغذیه مناسب و انواع پوشش گیاهی را از وضعیت مطلوب برای پرندگان و زیست‌مندان دانست و ادامه داد: پوشش گیاهی تالاب‌های ما نی، جگن، گز و حیوانات وحشی شامل گراز، گرگ، شغال و انواع پرنده هستند که اهمیت صیانت ازتالاب‌ها را دو چندان می‌کند.

مدیر امور آب شهرستان نقده نیز مقدار ۲۵ میلیون متر مکعب آب واریزی به تالاب‌ها این شهرستان دانست و گفت: در سال آبی اگر آورد رودخانه گدار خوب باشد اولویت ما آبگیری تالاب‌های شهرستان نقده است.

فصل آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر اول پاییز شروع و در اول زمستان به اوج خود می‌رسد که نهایتاً پس از اتمام فصل مهاجرت پرندگان به مسیر مهاجرت خود ادامه می‌دهند.