اصفهان- رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از مراجعه بیش از ۱۰۶ هزار وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی استان طی ۶ ماه نخست سال جاری خبرداد.

معید ذهبیون در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه معاینه فنی برای وسایل نقلیه سنگین به منظور ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط‌زیست و کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودروها ضروری است، اظهار داشت: شهریور ماه سال جاری، تعداد ۱۵ هزار و ۹۶۳ خودرو به مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین استان مراجعه کردند.

وی با اشاره به وجود ۱۴ مرکز معاینه فنی سنگین و نیمه سنگین در استان، افزود: در ماه گذشته، ۱۳ هزار و ۳۲۵ دستگاه وسایل نقلیه سنگین موفق به کسب نمره قبولی شدند که این تعداد ۸۳ درصد از کل وسایل نقلیه ورودی به مراکز معاینه فنی را شامل می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه تمامی مراکز معاینه فنی به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) متصل هستند، خاطرنشان کرد: نتایج تست خودروها از این طریق رصد می‌شود.

ذهبیون گفت: در این بازه زمانی، ۲ هزار و ۶۳۸ دستگاه خودرو سنگین نتوانستند نمره قبولی کسب کنند که این تعداد ۱۷ درصد از کل وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی را شامل می‌شود.

به گفته وی، در مجموع ۱۰۶ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی استان در ۶ ماهه اول سال جاری مراجعه کردند که از این تعداد، ۸۹ هزار و ۲۳ خودرو نمره قبولی را کسب کردند.

ذهبیون با تاکید بر اهمیت ایمنی وسایل نقلیه و نبود نقص فنی، اضافه کرد: در مراکز معاینه فنی تست‌هایی مانند آزمایش میزان آلایندگی، میزان صدا، تست سرعت، تست ترمزها، نور چراغ‌ها، باک غیر استاندارد، آج لاستیک و سایر آزمایش‌های فنی مشابه از وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین انجام می‌شود.