یاسوج_ برترین‌های نخستین جشنواره استانی داستان کوتاه عشایر در کهگیلویه و بوبراحمد معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه نخستین جشنواره استانی داستان کوتاه عشایر با محوریت حماسه‌های عشایر و ارزش‌های فرهنگ عشایری در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار و نفرات برتر این رویداد معرفی شدند.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با اشاره به توجه ویژه حوزه هنری به ادبیات داستانی در دوره تحولی این مرکز گفت: ادبیات داستانی بستر تولید در هنرهای دیگر از جمله فیلم، نمایش و ادبیات پایداری است و بر این اساس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شریف اسلامی افزود: این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی داستان نویسان استان و تولید آثاری با محوریت فرهنگ عشایری برگزار شد.

وی بر رویکرد حوزه هنری مبتنی بر برجسته‌سازی هویت و هنر عشایر تاکید کرد و گفت: از آثار ادبیات داستانی و به خصوص رمان در این مرکز حمایت می‌شود.

اسلامی همچنین به چالش‌های موجود در داستان‌نویسی اشاره کرد و گفت: متأسفانه در استان ما کار کافی روی تولید داستان نشده و شناخت ضعیف از این عرصه باعث شده تا نتوانیم آثار فاخری در همه قالب‌ها تولید کنیم.

اسلامی در پایان از برگزاری یک دوره آموزشی ۶ ماهه داستان نویسی با حضور یکی از نویسندگان شناخته شده کشور خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت بحث آموزش در نظر داریم با حضور یکی از اساتید کشوری به صورت حضوری و مجازی دوره‌ای را جهت رشد و تربیت نسل جدید داستان نویسی برگزار کنیم و به زودی این کارگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

شایان ذکر است نخستین جشنواره استانی داستان کوتاه عشایر از مردادماه با اعلام فراخوان آغاز به کار کرده است و با اعلام دبیرخانه بعد از قضاوت ۳۰ اثر از داستان نویسان استان توسط آقایان مازیار افسر و میثم فرهمندیان ظهر امروز با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

نفرات برتر این جشنواره به ترتیب سحر شریفی با اثر «یاد ایام و حسرت» سروش درست با اثر «درفش کاویانی» سید حسین یادگارنژاد با اثر «سیدمختار» حمید حسینیان با اثر «شیر و خورشید» و رضا دانش پژوه با اثر «مردی با آستین بی‌دست» بودند.

این مراسم به شناسایی و تجلیل از نویسندگان جوان و استعدادهای نوپا در عرصه داستان‌نویسی پرداخته و امیدها برای توسعه فرهنگ داستان‌نویسی در منطقه را زنده کرد.