سرپرست وزارت مهاجرین افغانستان در دیدار با سفیر ایران در کابل از بازگشت مهاجرین به این کشور استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت مهاجرین دولت سرپرستی افغانستان (طالبان) در اطلاعیه‌ای که در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشت، عنوان داشت: خلیل‌الرحمان حقانی سرپرست وزارت مهاجرین طالبان در ملاقات روز سه شنبه ۲۴ مهر، با حسن کاظمی قمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان از استقبال دولت سرپرستی افغانستان (طالبان) بر بازگشت مهاجرین افغانستانی مقیم ایران به کشور خود خبر داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید سازوکار مشترکی شکل بگیرد تا روند برگشت مهاجرین با عزت انجام شود.

در این دیدار همچنین درباره شرایط مهاجران افعانستانی در ایران و مسائل مربوط به اشتغال، تحصیل و وضعیت اجتماعی آنان رایزنی شد.

حقانی همچنین از ۴۰ سال میزبانی جمهوری اسلامی ایران از مهاجران افغانستانی تشکر کرد.

کلیم‌الرحمان فانی معاون مالی و اداری وزارت امور مهاجرین طالبان نیز در ادامه این ملاقات عنوان داشت: «ما به حقوق همسایگان مطابق شرع اسلامی متعهد هستیم و از همسایگان نیز می‌خواهیم که همین کار را انجام دهند.»

کاظمی قمی در ادامه این جلسه، گفت: ایران در هر شرایط سخت در کنار افغانستان است و تا آخر خواهد ایستاد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، گزارش‌ها درباره بدرفتاری با مهاجران در ایران را جعلی خوانده و افزود: ایران به تمام حقوق مهاجران رسیدگی می‌کند.

در این دیدار مقرر شد تا هیأتی برای بررسی مشکلات مهاجران به ایران سفر کند و برای حل مشکلات آنان با مقام‌های ایرانی صحبت کند.