دانش آموزان علاقه‌مند به فیلمسازی و کارگردانی، آثار ویدیویی خود را در جشنواره دانش آموزی رسانش به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره رسانش، جشنواره‌ای دانش آموزی برای رقابت نوجوانانی است که به رسانه و مهارت‌هایی همچون فیلمسازی، گرافیک و پادکست علاقه مند هستند.

جشنواره رسانش یک رویداد ملی رسانه‌ای است که به دانش‌آموزان سراسر کشور فرصت می‌دهد تا مهارت‌های تولید محتوای خود را در قالب آثار صوتی، تصویری، گرافیکی و متنی به نمایش بگذارند.

یکی از بخش‌های این جشنواره، بخش ساخت ویدئو است.

در بخش ساخت ویدئو بیشتر راه یافتگان به مرحله نهایی رسانش ۶ از دختران بودند.

زهرا علی‌پور از خراسان جنوبی، حنانه کربلایی، محدث سادات صولت و ریحانه سادات هاشمی از شهرستان‌های تهران، زهرا احمدی، زهرا مظاهری، فاطمه احمدی و فاطمه امینی از چهارمحال و بختیاری، سلیمه سعید نوریان و مائده اسعدی از استان البرز، سید زهرا رضایی از خراسان شمالی، فاطمه زهرا صیادی از کهگیلویه بویراحمد، فاطمه عباسی از همدان و فاطمه کاشی‌زاده از قم برگزیدگان دختر بخش ویدئویی هستند.

همچنین ابوالفضل سالاروند از لرستان، امیر ابوالفضل مختاری از همدان، امیرحسین شفیعی از کرمان، سعید حبیب‌نیا از بوشهر، سید محمد حسین میر سمانی از خراسان رضوی، سید مرتضی فاطمی از چهارمحال و بختیاری، صدرا حقی از آذربایجان غربی، علی خداوردی از شهرستان‌های تهران و محمد امین رحیمی از اصفهان پسران برگزیده در بخش ویدئویی هستند.

پیش از این در خبری با عنوان اکران ویدئوهای جذاب دانش آموزان از قاب مهر برخی از این ویدئوهای ساخته شده توسط دانش آموزان نمایش داده شد. برخی از این دانش آموزان از اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان هستند.

اما ویدئوهای دیگر دانش آموزان هم جالب است

به عنوان مثال فاطمه کاشی‌زاده از قم در ویدئوی تولیدی خود با استفاده از صدا و تصاویر مناسب ضمن پاسخ به این سوال که چرا برای جمهوری اسلامی حجاب دختران مهم است؛ به ادعاهای واهی کشورهای دیگر در زمینه دفاع از حقوق بشر و حقوق شهروندان اشاره می‌کند.

امیرحسین شفیعی دانش آموز کرمانی برگزیده دیگر جشنواره رسانش است. او در یک ویدئو از همکاری تعدادی نوجوان برای برپایی ایستگاه صلواتی هیئت مدرسه‌ای خودشان ویدئویی تهیه کرده و فعالیت‌های تشکلی مذهبی خود و همکلاسی‌هایش را در این ویدئو نشان داده است.

صدرا حقی از آذربایجان غربی هم به میان مردم رفته و ضمن مصاحبه‌ای از آنان در خصوص مخارج یک سفر ارزان قیمت می‌پرسد. او البته در انتهای مصاحبه خود اشاره‌ای هم به سفر اربعین اباعبدالله می‌کند. موضوعی که مصاحبه شوندگان در این ویدئو را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سلیمه سعید نوریان از استان البرز در یک ویدئوی کوتاه گوشه‌هایی از فعالیت‌های خود و دوستانش را در انجمن اسلامی مدرسه خود و انجمن‌های دیگر دوستانش را نشان می‌دهد.

سبحان محمدی نانسا اما یک فیلم کوتاه ساخته است؛ شخصیت اصلی این فیلم پسرنوجوانی است که فقر و تنگدستی یکی از همسایگان خود را که پیرزنی ناتوان است می بیند و برای حل مشکل پیرزن دست به اقداماتی می‌زند.