آیت‌الله‌ سید محمدتقی مدرسی از همگان خواست که در قبال کمک به مردم لبنان، خصوصاً مهاجرین، مسئولیت دینی و انسانی خود را بپذیرند و با جدیت به تأمین نیازهای آنها بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی از همگان خواست که در قبال کمک به مردم لبنان، خصوصاً مهاجرین، مسئولیت دینی و انسانی خود را بپذیرند و با جدیت به تأمین نیازهای آنها بپردازند.

وی در سخنرانی که در دفتر خود در کربلا برای جمع زیادی از زائران ایراد کرد، بیان داشت: مسئولیت مؤمنان نسبت به آنان که با شرایط جنگ و آوارگی اجباری از خانه و وطن خود روبرو هستند، بسیار بزرگ است.

آیت‌الله مدرسی به سطوح مسئولیت‌ها در این زمینه و پیامدهای مرتبط با آن اشاره کرد و ادامه داد: یاری مظلومان و همدردی با آوارگان و مصدومان و برگزاری مجالس دعا و ذکر برای رفع این غم از همه امت اسلامی، به خصوص کشورهایی که تحت اشغال هستند بسیار حائز اهمیت است. همچنین تلاش برای ارائه خدمات مورد نیاز از جمله اسکان و تأمین ملزومات زندگی، به اندازه موقعیت و امکانات خود؛ برنامه‌ریزی جدی برای اصلاح جامعه، آماده‌سازی و تقویت خویش و فعالیت در راه خدا برای مقابله با چالش‌ها از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توان در قبال مردم لبنان انجام داد.

آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی در ادامه از علما و خطیبان خواست که با دعوت از مؤمنان برای انجام مسئولیت‌هایشان در این زمینه، وظیفه خود را انجام دهند.

همچنین آیت الله مدرسی صاحبان مواکب و حسینیه‌ها را به ارائه خدمات به مؤمنانی که به عراق می‌آیند، فرا خواند.