اراک- شهردار اراک گفت: ۱۵۰ عنوان برنامه در قالب ۴۰ رویداد بزرگ همزمان با هفته فرهنگی اراک اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا محمودی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در راستای برگزاری هفته فرهنگی اراک از ظرفیت و نظرات کارشناسان، فعالان فرهنگی و دستگاه‌های متولی بیشترین بهره گیری می‌شود و برنامه‌های متنوعی برای همه اقشار پیش بینی شده است.

وی افزود: در این هفته ۴۰ رویداد شامل ۱۵۰ عنوان برنامه در کارنامه این شهر ثبت می‌شود.

شهردار اراک تصریح کرد: در هفته فرهنگی هفت پروژه بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال افتتاح و هشت پروژه با هزینه ۲۰ هزار میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد که این مهم، مجموعه فرهنگی خدماتی منطقه گردشگری گردو را نیز در بر می‌گیرد.

محمودی، افتتاح تئاتر شهر، زمین‌های چمن مصنوعی در چند منطقه کم برخوردار، جانمایی مرکز دفن زباله با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال، افتتاح مجتمع فرهنگی امام علی با هزینه بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال همچنین کلنگ زنی پارک اوتیسم در کنار مدرسه اوتیسم را از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی شهرداری اراک عنوان کرد.

وی از بهره برداری مجتمع آفتاب تا پایان سال خبر داد و افزود: آغاز بهره برداری فاز دوم پارک شهید با هنر اراک نیز در این هفته در دستور کار قرار خواهد گرفت که گسترش و احیای این پارک می‌تواند یکی از مزایای مطلق شهر اراک در زمینه گردشگری باشد.

هفته فرهنگی فرصت مناسبی برای آشنایی با هویت و تمدن غنی شهر اراک

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک نیز گفت: هفته فرهنگی اراک فرصت مناسبی است تا شهروندان اراکی با تاریخ، فرهنگ و تمدن غنی شهر خود بیشتر آشنا شوند.

پیمان عین القضاتی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی، تقویت روحیه هویت‌گرایی، ارتقای سطح فرهنگی و فعال سازی ظرفیت‌های گردشگری را از جمله نقاط قوت این هفته فرهنگی عنوان کرد و افزود: اراک شهر رویدادها است و این مهم زمانی محقق می‌شود که در نقطه دید مردم باشد.

وی افتتاح کمیته نظارت فرهنگی را از جمله برنامه‌های مهم این هفته عنوان کرد و گفت: این کمیته دارای پنج عضو منتخب مردمی است که به بررسی برنامه‌های این هفته می‌پردازد و نقاط ضعف و قوت این هفته را به شورای ششم انتقال خواهد داد.

وی به طرح محله محوری مسجد بنیان با هدف ارتقای سطح مشارکت مردمی و توسعه پایدار محلات در شهر اراک اشاره کرد و بیان داشت: افزایش رضایت‌مندی شهروندان، بهبود کارایی مدیریت شهری و توسعه پایدار شهری از جمله مزایای طرح محله محوری مسجد بنیان است.