فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) گفت: مجموعه عقیدتی سیاسی در تقویت روحیه ایثار و فداکاری در بین کارکنان موثر بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، در این یگان برگزار شد.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در این مراسم، ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا با فرمان حضرت امام خمینی (ره)، گفت: وجود عقیدتی سیاسی در ارتش، نه تنها موجب افزایش انسجام و همبستگی میان کارکنان می‌شود، بلکه زمینه‌ساز ارتقا معنوی و روحی آنان نیز شده است.

وی با تأکید بر نقش کلیدی عقیدتی سیاسی در آموزش و پرورش نسل جدید نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: آموزش در عقیدتی سیاسی نه تنها یک ضرورت، بلکه یک مسئولیت بزرگ برای ما است. باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود، جوانان را به سمتی هدایت کنیم که به ارزش‌های اسلامی و انقلابی پایبند باشند و در برابر تهدیدات داخلی و خارجی با بصیرت و آگاهی عمل کنند.

امیر سرتیپ رحیم‌زاده ضمن اشاره به تأثیرات مثبت عقیدتی سیاسی در تقویت روحیه ایثار و فداکاری در بین کارکنان، اظهار کرد: با توجه به شرایط حساس کنونی، لازم است که همواره به آموزه‌های امام خمینی (ره) و ارزش‌های دفاع مقدس توجه بیشتری کنیم و آن‌ها را در برنامه‌های روزمره خود بیش از پیش مد نظر قرار دهیم.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به اهمیت ترویج اخلاق حسنه و رفتار اسلامی در ارتش، تصریح کرد: یک نیروی نظامی باید نه تنها از نظر جسمی و تکنیکی، بلکه از نظر اخلاقی نیز در سطح بالایی باشد که این امر با تلاش مستمر و مداوم عقیدتی و سیاسی میسر شده است.