براساس اسناد فدرال افشاشده، میلیاردر آمریکایی و مالک شبکه اجتماعی «ایکس» برای پیروزی نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، حدود ۷۵ میلیون دلار هزینه کرده است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، براساس اسناد ثبت شده در کمیسیون انتخابات فدرال آمریکا که به بیرون درز پیدا کرده، ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مالک شبکه «ایکس» ظرف سه ماه حدود ۷۵ میلیون دلار در تلاش برای پیروزی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ۲۰۲۴ هزینه کرده است.

گروه «کمیته اقدام سیاسی آمریکا/America PAC» که ماسک آن را با تمرکز بر جلب آرای ایالت‌هایی که رقابت در آنها بسیار نزدیک است، ایجاد کرده، در بازه زمانی جولای تا سپتامبر حدود ۷۲ میلیون دلار هزینه کرده است.

این رقم بیشتر از هزینه‌ای است که سایر کلان‌کمیته‌هایی حامی ترامپ برای بالا بردن آمار مشارکت به سود وی صرف کرده‌اند. ستاد انتخاباتی ترامپ برای کشاندن رای‌دهندگان پای صندوق، به طور گسترده به این گروه‌های اعانه‌دهنده وابسته است و این یعنی کمیته ماسک که ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود، در انتخابات آتی و رقابت شانه‌به‌شانه ترامپ با کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها، نقشی بسیار چشمگیر ایفا می‌کند.

به نوشته رویترز، ماسک که مدیرعامل شرکت خودروسازی «تسلا» نیز محسوب می‌شود، در بازه مذکور تنها کمک‌کننده به این گروه حامی ترامپ بوده است.

ماسک که مدعی شده در گذشته به نامزدهای دموکرات رای داده، در انتخابات پیش رو با چرخش ۱۸۰ درجه‌ای، به سمت جمهوری‌خواهان به اصطلاح غش کرده است. او در ماه جولای به طور رسمی از ترامپ حمایت کرد و اوایل ماه جاری نیز در گردهمایی ترامپ در پنسیلوانیا، او را حتی روی سِن هم همراهی کرد.