رئیس هیات عالی جذب اساتید شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ردیف استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها تأمین، بعد فراخوان اعلام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیصدو چهل و سومین جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی به ریاست دکتر محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیئت عالی جذب، در محل سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار شد.

پیش از دستور ۱۵ عدد از پرونده شکایات‌های رسیده به هیئت عالی جذب مطرح و به تأیید اعضای هیئت عالی جذب رسید.

سپس دکتر محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیئت عالی جذب گزارشی از نشست تربت حیدریه ارائه کرد و دلیل تشکیل این نشست را راه اندازی هیئت اجرایی جذب مستقل تربت حیدریه عنوان کرد.

همچنین دکتر سعید چنگیزی آشتیانی رئیس دبیرخانه هیئت مرکزی جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بند ۸ نامه سازمان اداری و استخدامی در خصوص اعطای ردیف استخدامی به متعهدین خدمت، نیروهای قراردادی و طرح سرباز را قرائت کرد.

در ادامه دکتر سلمانی معاون نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی تأکید کرد: طبق مصوبه برنامه هفتم توسعه کلیه دانشگاه‌ها باید استخدام و جذب را با مجوز مشترک سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه انجام دهند و باید استخدام‌های جدید از منابع عمومی را وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأیید کنند.

در ادامه معاون نیروی انسانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور اشاره کرد وزارتین نیاز واقعی را اعلام و سند آمایش ۵ ساله را ارائه کنند تا در این خصوص تصمیم گیری شود.

در ادامه جلسه مقرر شد سازمان امور اداری و استخدامی مستندات وزارتین در خصوص اخذ مجوزهای استخدامی را تا جلسه آینده بررسی و ارائه کنند. توافق کمیته منتخب در جلسه، مصوبه هیئت عالی جذب است.

در ادامه دکتر کی‌نژاد رئیس هیئت عالی جذب در خصوص دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری مطالبی ارائه کرد.

سپس دکتر خدایگان، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گزارشی در خصوص فرآیند اخذ مجوزهای جذب نخبگان از سازمان امور اداری و استخدامی کشور در مقاطع زمانی گذشته، حال و آینده ارائه کرد.

وی اشاره کرد: بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۵۰ ردیف استخدامی از سازمان اداری و استخدامی اخذ کردند و تا سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۲ ردیف استخدامی برای جذب نخبگان استفاده شد. بنیاد نخبگان در این سال درخواست اداری ۱۶۰ ردیف استخدامی را داشت که در دیماه ۱۴۰۲ با آن موافقت شد.

خدایگان ادامه داد: هم اکنون ۱۰۰ نفر در مرحله ابلاغ رأی هستند و تا پایان امسال ۱۵۰ نفر ردیف استخدامی نیاز است که در این خصوص مکاتبه با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و وزرای علوم و بهداشت صورت گرفته است. از آنجا که همه دستگاه‌های اجرایی موظفند ۲۰ درصد اعضای هیئت علمی خود را از نخبگان تأمین کنند، وزارتین باید ۲۰ درصد از ردیف استخدامی خود را به نخبگان تخصیص دهند.

همچنین در این جلسه مقرر شد سازمان امور اداری و استخدامی ردیف های استخدامی مورد نیاز نخبگان را برای تسریع در جذب نخبگان به بنیاد نخبگان تخصیص دهد.

در ادامه جلسه مصوب شد دکتر منادی (حقوقی) و دکتر باقری فرد (حقیقی) به عنوان اعضاء هیئت مرکزی جذب در جلسات هیئت مرکزی جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرکت کنند.

در ادامه جلسه مصوب شد ردیف‌های استخدامی اعضای هیئت علمی گروه معارف برای وزارتین پایدار شود.

در این جلسه رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (دکتر قبادی) در خصوص عدم وجود اسناد نظارت و ارزیابی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی ارائه کردند.

رئیس گروه نظارت و برنامه‌ریزی هیئت عالی جذب در خصوص عدم ساختار نظارت در دوره قبلی مرکز جذب وزارت علوم نکاتی را مطرح کرده و خواستار تشکیل کارگروه نظارت جذب و تهیه شیوه نامه نظارتی مشترک شد.

سپس تخصیص ۱۰۰۰ ردیف استخدامی توسط سازمان امور اداری و استخدامی برای جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان مطرح شد. معاون نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی با تأمین ردیف استخدامی موافقت کرد.

در پایان جلسه دکتر کی‌نژاد رئیس هیئت عالی جذب خطاب به وزارتین گفت: ردیف استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها تأمین شود، بعد فراخوان اعلام شود.

وی افزود: در دانشگاه‌هایی که شکایت شاکیان را به مواد ۲۱ و ۱۵ اجرا نکردند، سهمیه فراخوان داده نشود. اگر دانشگاه‌ها تقویم زمانی را رعایت نکردند به آنها تا ۱۵ آبان ماه فرصت داده شود و در صورت اتمام پرونده ها تا فراخوان های ۱۴۰۲ سهمیه داده شود.

در ادامه جلسه، اعضای هیئت‌های اجرایی جذب و کارگروه صلاحیت عمومی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی علوم پزشکی البرز، علوم پزشکی همدان، خوارزمی، الزهرا و امام باقر(ع) تأیید صلاحیت شدند.