قم- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم بر ضرورت برنامه ریزی و اقدام هماهنگ دستگاه ها درمیزبانی زائران در قم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استانداری قم گفت: ستاد تسهیلات زائرین باید برای مناسبت‌های مختلف برنامه ریزی لازم را داشته باشد و در این برنامه ریزی ها شأن و جایگاه ویژه شهر مقدس قم لحاظ شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به تردد زیاد زائران در ایام مختلف سال گفت: قم به دلیل آنکه در شاهراه مواصلاتی قرار دارد، همین امر سبب حضور زائران و تردد مسافران بسیار از این استان شده است و ۱۷ استان کشور از مسیر قم عبور می‌کنند.

وی با بیان اینکه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ظرفیت بسیار مهمی برای شهر مقدس قم به شمار می‌رود افزود: در طول سال زائران بسیاری از استان‌های مختلف و همچنین از کشورهای دیگر برای زیارت بارگاه کریمه اهل بیت علیهم السلام به این شهر سفر می‌کنند.

حجت الاسلام اسکندری ادامه داد: مسجد مقدس جمکران و نیز امامزادگان شاخص استان قم مقصد زائرانی است که به قم سفر می‌کنند و باید برنامه ریزی لازم جهت رفاه حال زائران در دستور کار باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: ضرورت دارد تا در راستای فراهم آوردن امکانات مورد نیاز زائران دستگاه‌های مختلف به صورت هماهنگ شده عمل کنند و از اقدامات جزیره‌ای باید پرهیز شود که این امر در ستاد تسهیلات زائرین استانداری قم باید مورد توجه قرار گیرد.