نوجوانان برگزیده جشنواره دانش آموزی رسانش از خبرگزاری مهر بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از برگزیدگان جشنواره رسانش که عضو  انجمن‌های اسلامی دانش آموزان هستند؛ عصر امروز با حضور در خبرگزاری مهر از بخش‌های مختلف این خبرگزاری بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید، دانش آموزان علاقه مند به عرصه خبر، پای صحبت‌های جناب آقای اسد رجبی دبیر سرویس جامعه خبرگزاری مهر نشستند و از تجربیات وی و چالش‌های عرصه خبرنگاری و فعالیت رسانه‌ای در کشور مطلع شدند.

دانش آموزان برگزیده جشنواره رسانه‌ای دانش آموزی جشنواره رسانش پس از آن با حضور در بخش‌ها و سرویس‌های مختلف خبری خبرگزاری مهر، ضمن آشنایی با فضای تحریریه خبرگزاری و نحوه کار خبرنگاران خبرگزاری مهر، سوالات خود را از دبیران و سردبیران این خبرگزاری پرسیدند.

تمامی این دانش آموزان به کارهای رسانه‌ای و فعالیت در عرصه خبر علاقه مندند؛ به همین خاطر حضور آنان در یکی از مهم‌ترین و جامع‌ترین خبرگزاری‌های کشور به یکی از خاطرات خوب و جذاب آنان تبدیل شد.

این دانش آموزان که عضو تشکل دانش آموزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان هستند؛ مدت‌ها فعالیت رسانه‌ای داشته و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره رسانش ارسال کرده بودند. از میان حدود ۵ هزار اثر ارسال شده حدود ۵۰۰ دانش اموز برگزیده شده و برای شرکت در مرحله پایانی جشنوراه رسانش در تهران حضور دارند.

قرار است در ماه‌های آینده بخشی از این دانش آموزان که علاقه مند به فعالیت خبری و رسانه‌ای هستند؛ با خبرگزاری مهر در استان‌ها و شهرستان‌های خود همکاری داشته باشند.

جشنواره رسانش، یک رویداد ملی رسانه‌ای است که به دانش‌آموزان سراسر کشور فرصتی می‌دهد تا مهارت‌های تولید محتوای خود را در قالب آثار صوتی، تصویری، گرافیکی و متنی به نمایش بگذارند.

این جشنواره با هدف کشف و پرورش استعدادهای جوان در حوزه رسانه، هر ساله با حضور گسترده دانش‌آموزان علاقه‌مند برگزار می‌شود.

رسانش تا کنون ۵۵۰۰۰ اثر رسانه‌ای را در طی ۶ دوره جشنواره دریافت کرده‌است که نشان‌دهنده علاقه و مشارکت بالای نسل جوان در دنیای رسانه و تولید محتوا است.

رویداد ملی دوره ششم با برگزاری کارگاه‌ها، بازدیدهای رسانه‌ای و رقابت‌های تولید محتوا، فرصتی ویژه برای برگزیدگان است تا مهارت‌های خود را به سطح بالاتری ارتقا دهند.