قم- معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم گفت:مراسم‌های عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در روزهای گذشته با شکوه و گستردگی بسیار نسبت به سالهای قبل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم، ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استانداری قم با اشاره به همین موضوع زیارت بیان کرد: یکی از راه‌هایی که انسان می‌تواند مسیر کمال را طی کند و بسیار اثربخش بوده، موضوع زیارت است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم با بیان اینکه زیارت ابعاد و درجات مختلفی دارد که بالاترین آنان زیارت خانه خداوند است افزود: زیارت دارای کیفیت و مراتب مختلفی است که می‌تواند در تربیت و هدایت انسان اثرگذار و نقش آفرین باشد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع زیارت در روایات و سیره اهل بیت علیهم السلام بیان کرد: از مسیر زیارات ائمه معصومین علیهم السلام که اقدام بسیار مهم و مبارکی است؛ انسان‌های بسیاری هدایت و رستگار شدند.

حجت الاسلام حسینی مقدم، با اشاره به جایگاه قم به عنوان یکی از شهرهای زائرپذیر ادامه داد: ضرورت دارد تا ستاد تسهیلات زائران زائرین استانداری برنامه‌ریزی لازم به منظور هم افزایی و تجمیع ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌ها در راستای توسعه امر زیارت و فراهم آوردن مقدمات میزبانی شایسته از زائران را انجام دهد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم عنوان کرد: در ایام شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها موکب‌هایی از استان‌های مختلف و همچنین از کشور عراق در اطراف حرم مطهر برپا و خدماتی به زائران و عزاداران ارائه شد.

وی ابراز کرد: مراسم‌های عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در روزهای گذشته با شکوه و گستردگی بسیار نسبت به سال‌های قبل برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی مقدم، با اشاره به در پیش بودن ایام رحلت امامزاده موسی مبرقع گفت این امامزاده واجب التعظیم از راویان معتبر احادیث اهل بیت است و در زمان خود از بزرگان قم بود.