تبریز-نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۸ ناظر ذبح شرعی و ۹۰ ذابح در کشتارگاه‌های استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید نجفی روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی روحانیون حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی و ناظرین ذبح شرعی کشتارگاه‌های دام و طیور استان افزود: ۲۶ کشتارگاه در استان وجود دارد که همه آنها باید تحت نظارت ناظران شرعی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه در زمان کنونی ۲۸ ناظر ذبح شرعی و ۹۰ ذابح در کشتارگاه‌های استان فعالیت می‌کنند و به صورت مستمر آموزش‌های لازم را می‌بینند، اظهار کرد: همه کشتارگاه‌ها باید کد نظارت شرعی داشته باشند و برخی واحدها نیز موفق به اخذ نشان استاندارد حلال شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: روحانیون شاغل در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و ادارات تابعه و ناظرین ذبح شرعی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، عقیدتی و آموزشی فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام نجفی، ادامه داد: بحث‌های عقیدتی برای جامعه هدف، بهره‌برداران، همکاران و خانواده‌های آنان از اولویت‌های نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی است.

وی یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی نیز که هر سال از سوی ستاد مرکزی برای استان‌ها ابلاغ می‌شود، با زمان‌بندی مشخص در خود ستاد سازمانی و تمام شهرستان‌ها و ادارات کل تابعه در طول سال اجرا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های آموزشی، گفت: در این زمینه، جلسات و نشست‌هایی با موضوعات متنوعی مانند تبیین شعار سال، مطالبات رهبری و جهاد تبیین برای مدیران و کارکنان و حتی بهره برداران برگزار می‌شود.

حجت الاسلام نجفی، افزود: سازمان جهاد کشاورزی عضو اصلی شورای زکات استان است و تبلیغ زکات و محتوا سازی با همکاری بخش‌های مختلف از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در این سازمان انجام می‌شود.