آیین تکریم و معارفه مشاور و مدیرکل دفتر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در سالن جلسات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین تکریم امیر ابراهیم رسولی، مشاور و مدیرکل پیشین دفتر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و معارفه حسین عرفانیان مشاور و مدیرکل جدید این دفتر، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۲۵ مهر ماه) در سالن جلسات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم سید محمدجواد شوشتری، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این تغییرات در همه ادارات و دستگاه‌ها یک امر طبیعی است، عنوان کرد: البته تغییراتی که امروز به مناسبت آن اینجا جمع شدیم، تصمیم مدیریتی و بالادستی نبود، بلکه خود آقای رسولی از مدتی پیش اصرار بر این تغییر داشت و مسئولیت جدید ایشان به عنوان مشاور سیاسی رئیس مجلس جایگاه بسیار مهمی است که با توجه به شیرازه آقای رسولی که اساساً سیاسی است، می‌توان گفت در جای خودش قرار گرفته است و امیدواریم در این مسئولیت جدید مانند گذشته و بیش‌تر از آن موفق باشد.

رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت هیئت رئیسه مجلس به عنوان ویترین قوه مقننه، گفت: نظم در هیئت رئیسه اساس کار و ضرورت آن وجود هماهنگی است؛ زیرا به دلیل ساختار رأی‌محور در قوه مقننه، راضی نگه‌داشتن همه نمایندگان ملت کار سختی است و جز با همبستگی امکان توفیق نداریم.

شوشتری با اشاره به اینکه مسئولیت عرفانیان فعلاً در مرکز حراست مجلس ادامه دارد، گفت: ایشان دارای شناخت کامل از مجلس، نمایندگان و قابلیت تعامل مطلوب با سطوح مختلف مجلس را دارند و فعالیت ایشان در دو مسئولیت نیاز به همکاری بیشتر همه ما را دارد. امیدواریم با کمک همه ما در حوزه ریاست مجلس، ایشان همانند گذشته و موفق‌تر از گذشته توفیق خدمت داشته باشد.

حسین عرفانیان، سرپرست مرکز حراست قوه مقننه و مدیرکل جدید دفتر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن تشکر از دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به دلیل حسن اعتمادی که به وی داشته، به امیر ابراهیم رسولی، مدیرکل پیشین دفتر هیئت رئیسه مجلس خدا قوت گفت و عنوان کرد: الحق و الانصاف اداره کل هیئت رئیسه مجلس در زمان مسئولیت ایشان از ادارات‌کل بدون حاشیه مجلس بود که همکاران بر مبنای رفاقت و دوستی کارها را پیش می‌بردند. از طرفی با توجه به حساسیتی که در این اداره‌کل وجود دارد، توقع چالش در آن بیشتر از سایر ادارات است، اما با مدیریت خوب و همکاری همکاران ما در این اداره کل با کم‌ترین چالش کار خود را به انجام رسانده است.

مدیرکل جدید دفتر هیئت رئیسه مجلس حمایت‌های همه‌جانبه رئیس مجلس شورای اسلامی و رؤسا و معاونان حوزه ریاست، معاونان تخصصی نظارت و قوانین مجلس شورای اسلامی از مرکز حراست مجلس در زمان مسئولیت وی را مهم‌ترین دلیل موفقیت این مجموعه خواند و گفت: واقعیت امر این است که کار زمانی خوب پیش می‌رود و مدیر، زمانی موفق است که ارکان تأثیرگذار حمایت و همکاران در صحنه کمک کنند. اگر مدیری در زمان تودیع و معارفه‌اش با اقتدار و عزت حاضر می‌شود و دیگران او را تقدیر می‌کنند، دلیل اول حمایت ارکان آن سازمان و دلیل تکمیل‌کننده اقدامات اجزای آن سازمان است.

عرفانیان گفت: بنده کمتر اهل نشستن در اتاق و پشت میز هستم و به مشورت دوستان و همکاران هم معتقدم. در حال حاضر هم با توجه به ریل‌گذاری خوبی که در هیئت رئیسه مجلس انجام شده و کار به خوبی پیش می‌رود، همچنان از مشورت‌ها، تجربیات و کمک آقای رسولی و دیگر همکاران استفاده می‌کنیم.

مدیرکل جدید دفتر هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه انقلاب، هیچ دینی به ما ندارد و این ما هستیم که مدیون انقلابیم، تصریح کرد: باید در هر جایگاهی که هستیم دین‌مان به انقلاب را ادا کنیم. خواهش بنده از همه همکاران این است تا کمک کنند مسیری که مدیران پیشین شروع کردند را با قوت بیشتری ادامه دهیم و هم چنان توفیق خدمت به این نظام را داشته باشیم.

امیر ابراهیم رسولی، مشاور سیاسی رئیس مجلس و مدیرکل پیشین دفتر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی از حمایت‌های ریاست مجلس تقدیر کرد و ضمن استقبال از انتصاب حسین عرفانیان به این مسئولیت اظهار امیدواری کرد تا همکاران وی با قدرت و جدیت تمام مسیر در پیش گرفته را با مدیریت جدید ادامه دهند.

در پایان این مراسم، سید محمدجواد شوشتری، رئیس حوزه ریاست مجلس، احکام رئیس مجلس شورای اسلامی برای حسین عرفانیان به عنوان مدیرکل دفتر هیئت رئیسه مجلس و امیر ابراهیم رسولی به عنوان مشاور سیاسی رئیس مجلس را به ایشان تقدیم کرد.