بوشهر- مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: اعتبارات تملک دارایی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر جمالی ظهر چهارشنبه در نشست با رئیس کل دادگستری استان بوشهر اظهار کرد: یکی از اولویت‌ها ما در حوزه ورزش استان بوشهر توسعه و ساماندهی ورزش‌های همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در این استان تصریح کرد: سرانه فضای ورزشی در استان در ۱۴ ماه گذشته نسبت به سال‌های قبل ۱۳ درصد افزایش یافته و اعتبارات تملک دارایی این اداره کل ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر خواستار تعیین و تکلیف اماکن ورزشی استان در دعوای حوزه قضائی استان بوشهر شد و بیان کرد: امید داریم حمایت لازم از روزش استان صورت گیرد.

جمالی یادآور شد: در بخش کمک به قهرمانان به علیرضا بخت مدال‌آور استان بوشهر در پارالمپیک بیش از ۳۰۰ میلیون پرداخت شد.

وی خاطر نشان کرد: در بخش کمک منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی طبق تفاهم‌نامه با شورای راهبردی پتروشیمی‌ها سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان تصویب شد که از این مبلغ تنها تاکنون سه میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

آماده‌سازی ورزشکاران برای حضور در المپیک آینده

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر از آغاز طرح آماده‌سازی ورزشکاران بوشهری برای حضور در المپیک آینده خبر داد و بیان کرد: یکی از دغدغه هیئت‌های ورزشی در حوزه اعزام به مسابقات کشوری تأمین اعتبار بود که با پیگیری انجام شده این مشکل برطرف شده است.

جمالی حمایت صنایع و شرکت‌های صنعتی و تولیدی از جمله مجموع پتروشیمی‌ها از ورزش و طرح‌های ورزشی را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: راهکار لازم برای حمایت این صنایع به ورزش استان بوشهر باید مورد توجه قرار گرفته شود و حضور تیم‌های فوتبال استان در لیگ برتر باشگاه‌های کشور تنها با حمایت بخش خصوصی شرایط فراهم نخواهد شد و نیاز است علاوه بر پرداخت شرکت‌های پتروشیمی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی بخش دولتی نیز به تیم‌ها فوتبالی کمک ویژه کند.

وی با اشاره به پرداخت اعتبارات عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: باید در این عرصه توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های ورزشی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با بیان اینکه در تعمیر و تجهیزات ورزشی به‌صورت ویژه به هیئت‌های ورزشی استان کمک شده است اضافه کرد: بزرگترین طرح تعمیم و تجهیزات ورزشی در ۱۴۰ محله، مکان و هیئت ورزشی در هفته تربیت بدنی در سطح استان بوشهر آغاز می‌شود.