قزوین- معاون بازرسی و حمایت حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قزوین از کشف سه هزار و ۴۸۲ قلم کالای قاچاق از اصناف استان جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم محمدی صدر اظهار کرد: طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور شروع و تا ۱۵ مهرماه در استان قزوین اجرایی شد.

وی اضافه کرد: طی بازرسی‌های صورت گرفته در حوزه مقابله با قاچاق کالا از تاریخ ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، تعداد ۳۴۸۲ قلم کالا جمع‌آوری و تحویل اداره کل اموال تملیکی استان شد.

محمدی صدر تصریح کرد: در همین مدت ۸۵ فقره بازرسی توسط حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان با حضور دستگاه‌های نظارتی و تشکیل هفت فقره برگ گزارش بازرسی و سه فقره صورت‌جلسه کشف کالای قاچاق انجام شد.

این مسئول ادامه داد: ۴۱ فقره گشت مشترک با حضور همکاران دستگاه‌های نظارتی شامل اداره تعزیرات حکومتی استان، اتاق اصناف مرکز قزوین و اتحادیه‌های ذی‌ربط (شامل کیف و کفش، پوشاک، نوشت‌افزار) و بازرسی از ۴۰۲ واحد صنفی انجام شد.

به گفته محمدی صدر، بازرسی نوبه‌ای توسط بازرسان و کارشناسان معاونت بازرسی و نظارت در قالب ۴۶ گروه و بازرسی از ۴۲۳ واحد صنفی و همچنین تشکیل ۲۰۵ فقره برگ گزارش بازرسی از دیگر اقدامات اداره کل صمت بود.

معاون بازرسی اداره کل صمت استان قزوین خاطرنشان کرد: طرح نظارتی از ۱۵ شهریورماه و با هدف تأمین، توزیع و ارائه به‌موقع کالاهای اولویت‌دار مرتبط با ایام بازگشایی مدارس و نظارت بر اعضا زنجیره تأمین این کالاها اعم از واحدهای تولیدی و صنفی عرضه‌کننده پوشاک، کیف و کفش نوشت‌افزار در ۱۵ مهرماه به پایان رسید.

محمدی صدر در پایان از همشهریان درخواست تا گزارش‌ها و شکایات خود در زمینه تخلفات اقتصادی را از طریق سایت samt.124.ir و یا با تلفن ۱۲۴ در میان گذاشته تا در اسرع وقت توسط کارشناسان و بازرسان اداره کل صمت مورد رسیدگی قرار گیرد.