کارشناس فوتبال با تمجید از عملکرد تیم ملی ایران در دیدار با قطر گفت: هر چند یک گل روی غافلگیری دریافت کردیم اما در ادامه بازیکنان نمایش کم نقصی داشتند و می توانستند پرگل تر هم پیروز شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در هفته سوم و چهارم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ طی روزهای پنج شنبه و چهارشنبه ۱۷ و ۲۴ مهر رو در روی تیم‌های ملی ازبکستان و قطر رفت که این دو بازی یک نتیجه تساوی مقابل ازبکستان و یک پیروزی پُر گل ۴ بر یک مقابل قطر برای ایران همراه شد.

در دیدار برابر قطر سردار آزمون و محمد محبی توانستند هر کدام دو گل برای ایران به ثمر برسانند و در مصاف با ازبکستان هم بازی با نتیجه تساوی بدون گل با وجود اینکه تیم کشورمان از دقیقه ۶۰، ۱۰ نفره شده بود، خاتمه یافت.

کریم قنبری کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با دیدار ایران و ازبکستان گفت: بازی با ازبکستان شرایط خاصی داشت. فکر می‌کنم که کادر فنی از ابتدا به دنبال گرفتن یک امتیاز بود. وقتی که ۱۰ نفره شدیم، تیم شکل بهتری گرفت و ما به دروازه ازبکستان نزدیک‌تر شدیم و چند موقعیت خوب هم خلق کردیم. در نهایت، نتیجه‌ای که گرفتیم قابل قبول بود چون ازبکستان توانایی نزدیک شدن به دروازه ما را نداشت و موقعیت‌های زیادی ایجاد نکردند.

او در رابطه با عملکرد تیم ملی در مصاف با قطر اظهار داشت: بازی با قطر خیلی خوب بود. ما در چند وقت اخیر، چه در جام ملت‌های آسیا و چه در مسابقات مقدماتی جام جهانی، همیشه با قطر رقابت سختی داشته‌ایم. اما واقعاً فوتبال زیبایی بازی کردیم.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: در بخش دفاعی، به جز گلی که خوردیم، سایر بازیکنان عالی عمل کردند و خیلی مطمئن و مؤثر بودند. در خط حمله هم عالی بودیم و توانستیم یک فوتبال شناور و نتیجه بخش را ارائه دهیم. به نظرم، حتی می‌شد نتیجه غیرقابل باوری هم رقم بخورد اما خوشبختانه تیم ملی توانست با یک بازی حساب شده ۳ امتیاز را از آن خود و به صدر جدول گروه A صعود کند.

مربی سابق تیم فوتبال سپاهان در رابطه با انتقادهایی که به خط حمله تیم ملی بابت عدم گلزنی در این مرحله از مسابقات می‌شد، گفت: یکی از نکات مهم در فوتبال این است که زمانی تیمی گل دریافت می‌کند بازیکنان آن تیم بتوانند تمرکز خود را حفظ کنند و از شرایط بازی فاصله نگیرند. در دیدار با قطر ما یک گل دریافت کردیم اما بازیکنان به خوبی به بازی برگشتند و کنترل خوبی هم داشتند.

او در پایان گفت: در خط دفاعی بازیکنان ما یک لحظه مرتکب اشتباه شدند و کمی دیر به سمت توپ رفتند و همین موضوع باعث شد تا مهاجم قطر بتواند از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرد اما خوشبختانه توانستیم خیلی زود به بازی برگردیم و قطر را شکست دهیم.