کرمان_مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: استفاده از بخاری نفتی در مدارس این استان تحت هر شرایطی ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا رضایی؛ ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه استفاده از بخاری نفتی در مدارس تحت هر شرایطی ممنوع و با متخلفان برخورد می‌شود گفت: قطع آب، برق و گاز مدارس بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش استان کرمان ممنوع است.

وی با اشاره به وجود ۶ هزار و ۲۰ مدرسه و تحصیل بیش از ۷۵۰ هزار دانش آموز در این مدارس گفت: وجود مدرسه در اقصی نقاط استان کرمان حتی با وجود یک تا ۵ نفر دانش آموز از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به تحصیل بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی استان افزود: ارتقا کیفیت فعالیت‌های آموزشی در مدارس غیردولتی مد نظر ماست و تاکید کرده‌ایم که مدارس غیر دولتی مانند مدارس دولتی مورد بازدید قرار گیرند.

رضایی از قبولی دانش آموز رودباری در رشته پزشکی برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد و افزود: موفقیت‌های بی نظیر دانش آموزان کرمانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ قابل تقدیر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بر اساس آمار، ارقام و اسناد موجود، آموزش و پرورش استان در سه سال اخیر در تمامی شاخص‌ها رشد قابل توجهی داشته است.

رضا رضایی از افتتاح و بهره برداری از ۵۰۲ مدرسه در استان در سه سال اخیر خبر داد و افزود: در ابتدای سال تحصیلی جاری نیز ۶۹ مدرسه در استان به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: در راستای جبران کمبود فضاهای آموزشی می‌توانیم از ظرفیت مولد سازی نهایت استفاده را ببریم چرا که بسیاری از مدارس و آموزشگاه‌ها در بهترین نقاط قرار گرفته‌اند که کمیته مولدسازی می‌تواند پس از شناسایی، ارزش افزایی کند و از اعتبار آن برای ایجاد فضاهای آموزشی استفاده شود.

رضایی تاکید کرد: استفاده از بخاری نفتی در تمامی مدارس استان ممنوع است و مدارس می‌توانند جهت تأمین بخاری استاندارد از طریق ادارات آموزش و پرورش پیگیری کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: وضعیت فضاهای آموزشی و پرورشی نیمه تمام شهرستان جیرفت از طریق کمیته نوسازی و تجهیز مدارس استان بزودی تعیین تکلیف می‌شوند.

رضا رضایی تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش استان قطع آب، برق و گاز مدارس تحت هر شرایطی ممنوع است و امیدواریم این مهم را نیز دستگاه‌های ذیربط مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به مشارکت خیرین مدرسه ساز در امر مدرسه سازی گفت: هزینه ساخت اکثر مدارس خیر ساز ۵۰ درصد توسط خیر و ۵۰ درصد توسط دولت پرداخت می‌شود.

رضایی تاکید کرد: توانمند سازی خانواده‌ها لازمه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و امیدواریم این مهم نیز در هفته انجمن اولیا و مربیان مورد توجه قرار گیرد