ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: جریان مقاومت فعلی را وامدار و بدهکار امام حسین (ع) هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از خادمان اربعین حسینی (بانوان بهشتی) با اشاره به اینکه جبهه مقاومت از امام حسین (ع) الگو گرفته و در مسیر حمایت از مظلومان گام برمی دارد، افزود: رمز پیروزی بی پایان این جبهه نیز پیروی از همین آموزه هاست

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، اضافه کرد: هرکس به امام حسین (ع) متوسل شود، به پیروزی می‌رسد اما اگر کسی خود را به امام حسین (ع) نزدیک نکند، متضرر خواهد شد.

وی با اشاره به تداوم همیشگی نهضت امام حسین (ع) ادامه داد: روایت است که حضرت ولی عصر (عج) در زمان قیام، خود را با امام حسین (ع) معرفی خواهد کرد و در آن روز دنیا اباعبدالله (ع) را خواهد شناخت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی حضور میلیون‌ها نفر در اجتماع اربعین را حرکتی عظیم و قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: این حضور میلیونی مردم از کشورهای مختلف در طول ادوار گذشته نشان می‌دهد خیال بنی امیه در مدفون کردن نام ابا عبدالله خیالی خام بود.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به بازسازی عتبات عالیات و نقش فعال جمهوری اسلامی و مردم استان در این امر افزود: با وجود اینکه مردم استان در این امر مقدس پیش قدم هستند اما می‌طلبد بیش از این نام استان در راه امام حسین (ع) بدرخشد و مردم استان دراین راه کمک بیشتری کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی بالایی برخوردار است، گفت: هنوز دنیا به تجزیه و تحلیل این قدرت کشورمان می‌پردازد قدرتی که درسایه هدایت‌های مدبرانه رهبر معظم انقلاب به دست آمده است.

سردار جلیل وحیدی ادامه داد: قدرت نرم ما عاشورا و امام حسین (ع) است و با این قدرت نیز در میدان حاضر می‌شویم.

وی به نقش بی بدیل امام راحل در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز معارف دفاع مقدس در اختیار ما قرار گرفته است و اگر مردم و دولتمردان از این معارف استفاده کنند، بدون تردید شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: مردم باید با ابعاد مختلف معارف دفاع مقدس آشنا شوند زیرا این موارد، معارف فاخری است که دانستن و آشنا شدن با آنها ضرورتی اجتناب ناپذیراست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی با اشاره به یاوه گویی دشمنان در بزرگنمایی قدرت نظامی رژیم صهیونیستی افزود: امروز دنیا به قدرت نظامی ایران پی برده و هیچ کسی جرأت تجاوز به خاک کشور را ندارد و چنانچه رژیم صهیونیستی دست به خطایی بزند، دیگر هواپیمایش در بازگشت به اسرائیل جایی برای فرود آمدن نخواهند یافت.

وی با بیان اینکه قدرت بازدارندگی ایران مورد توجه دنیا بوده و مورد تجزیه و تجلیل قرار می‌گیرد، افزود: امروز در کنار توان نظامی کشور، دنیا به قدرت نرمی که ایران دارد نیز اعتراف می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی هم با اشاره به ارزش و جایگاه زن و حضور بانوان در اربعین گفت: امروز زنان، محکم و استوار، در کنار مردان و زنان دیگر به زیارت می‌روند و بازمی‌گردند و زینب‌وار حرکت می‌کنند و از این جوشش عظیم مردمی که جز در سایه ایمان و وحدت امکان تجلی ندارد، بهره می‌برند.

نیر الهامی اظهار کرد: مهر امام حسین (ع) را همواره مادران به فرزندان خود منتقل کرده اند و این امر همچنان ادامه دارد.