اراک- مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: رویداد «تعالی مدیریت روستا» با حضور دهیاران منتخب این استان برگزار می‌شود.

حمید پاکپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای آموزش و توانمند سازی منابع انسانی دهیاری‌ها، مقرر است رویداد «تعالی مدیریت روستا» با هدف ارتقا سطح دانش دهیاران در مباحث مرتبط با مدیریت نوین روستایی ویژه دهیاران منتخب این استان از ۲۵ تا ۲۹ مهر ماه جاری در قالب سفر آموزشی به استان گیلان برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه توسط دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی و با همکاری مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین انجمن علمی توسعه روستایی ایران با حضور اساتید دانشگاهی برگزار می‌شود.

پاکپور گفت: دهیاران منتخب استان مرکزی در کارگاه‌های آموزشی مهارت محور با عناوین توسعه گردشگری اجتماع محور، روش‌های جلب مشارکت در توسعه روستایی، ارتقا شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی روستاها و تأمین درآمد پایدار برای دهیاری‌ها مشارکت می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی بیان کرد: در راستای به اشتراک گذاری تجربیات موفق، دهیاران استان مرکزی از برخی روستاهای استان گیلان و پروژه‌های عمرانی شاخص آنها نیز بازدید می‌کنند.

پاکپور با اشاره به برگزاری رویداد تعالی مدیریت روستا، گفت: آئین افتتاحیه این رویداد ساعت هشت و ۳۰ دقیقه فردا پنجشنبه در محل سالن همایش‌های شهید آوینی مجتمع آموزشی و فرهنگی صدا و سیما واقع در زیبا کنار برگزار می‌شود.