خرم‌آباد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تأکید کرد: فرهنگ کار باید از طریق مشارکت‌های اجتماعی در استان ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اعظم روانشاد در یک‌صد و سی‌امین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان، اظهار داشت: ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه یکی از ارکان مهم فرهنگ عمومی است و در ارتقای آن مؤلفه‌ها و شاخص‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی اثرگذار است.

وی افزود: وقتی فرهنگ عمومی به‌درستی نهادینه شود تأثیر مثبتی در تمامی ابعاد زندگی افراد و به‌ویژه گسترش فرهنگ کار و تلاش و وجدان کاری در واحدهای اقتصادی خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، فرهنگ کار را مقدمه اشتغال و کارآفرینی دانست و عنوان کرد: پیوند میان فرهنگ کار، آموزش و مهارت باید شکل گیرد تا زمینه آشنایی نسل جوان جویای کار با محیط واقعی کسب‌وکار پیش از ورود به بازار به وجود آید.

روانشاد با اشاره به اینکه فرهنگ کار باید از طریق مشارکت‌های اجتماعی ارتقا پیدا کند، افزود: باتوجه‌به آمار بالای بیکاری در لرستان، ورود این مسئله در دولایه مدیران و سیاست‌گذاران ضروری است.

وی بر ضرورت تبیین و ترویج ارزشمندی نفس کار و ارتقای مؤلفه‌های فرهنگ کار برای عموم جامعه تأکید کرد و افزود: این مسئله به‌عنوان یکی از چالش‌های استان در برش فرهنگی احصا شده و در کارگروه‌های چهارگانه شورای فرهنگ عمومی راهکارهای پیشنهادی مطرح و در شورا بیان و برای دریافت مصوبه مطرح خواهد شد.