خرم‌آباد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، بارندگی‌های فصل زراعی امسال در استان از حد نرمال پایین‌تر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عماد شاهرخی در جلسه ستاد بیمه کشاورزی لرستان، اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، صندوق بیمه کشاورزی مکلف شده از طریق کارگزاری شرکت‌های بیمه، محصولات اساسی همانند گندم، جو، برنج حبوبات، گوشت قرمز و سفید، شکر ذرت و دانه‌های روغنی را در مقابل خسارت ناشی از سوانح طبیعی بیمه کند.

وی ادامه داد: با پیش‌بینی‌هایی که سازمان هواشناسی منتشر کرده است در فصل زراعی امسال بارندگی از حد نرمال پایین‌تر و باتوجه‌به ریسک‌پذیری بخش کشاورزی پیشنهاد این است که کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند و ما نیز از این طرح ملی حمایت می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: اطلاع‌رسانی کامل به کشاورزان عزیز با مدیریت ترویج است که می‌بایست کلاس‌های آموزشی و ترویجی را با هماهنگی صندوق بیمه کشاورزی و همکاری مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز اجرا کنند.

شاهرخی، تصریح کرد: ضریب نفوذ بیمه را در حوزه‌های باغات، گیاهان دارویی و منابع طبیعی با پشتوانه بیمه کشاورزی باید داشته باشیم.