قم- اداره فرهنگی خواهران آستان مقدس بانوی کرامت همزمان با ایام معصومیه کاروان‌های سفیران کریمه خواهران را به بیش از ۱۰۰ مدرسه، مؤسسه آموزش عالی، کانون‌های فرهنگی و هنری بسیج اعزام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اعزام کاروان‌های سفیران کریمه یکی از برنامه‌های محوری اداره فرهنگی خواهران آستان مقدس در ایام مختلف سال به ویژه مناسبت‌های ملی و مذهبی است.

در سال جاری همزمان با ایام معصومیه خادمان اداره فرهنگی خواهران آستان مقدس در قالب کاروان سفیران کریمه به بیش از ۸۰ مدرسه داخل و اطراف شهر قم اعزام شدند.

اضافه بر این کاروان‌های سفیران کریمه در ایام معصومیه به حدود ۲۰ مجتمع آموزش عالی از جمله دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی مانند جامعه الزهرا نیز اعزام شدند.

اعزام به کانون‌های فرهنگی و هنری بسیج و هیئت‌های مذهبی از دیگر برنامه‌های کاروان‌های سفیران کریمه در ایام معصومیه بود.

پرچم گردانی، اهدای متبرکات، اهدای محصولات حجاب در قالب مسابقه، اجرای برنامه‌های محتوا محور، شخصیت‌شناسی حضرت معصومه (س)، تبیین اهداف هجرت بانو و نقش بانوان در ولایتمداری و بسترسازی ظهور که از سوی خادمان، مربیان و کارشناسان رواق کودک و نوجوان اجرا شده از مهم‌ترین برنامه‌های کاروان‌های سفیران کریمه در مدارس است.

طرح مباحث شخصیت‌شناسی حضرت معصومه، بصیرت افزایی، جهاد تبیین و مباحث محوری در رابطه با حجاب و عفاف و تاریخ تمدنی حجاب نیز از برنامه‌های محوری کاروان‌های سفیران کریمه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی حوزوی و دانشگاهی است.

گفتنی است بیش از ۲۵ هزار دانش آموز قمی در ایام معصومیه میزبان کاروان‌های سفیران کریمه بودند و حدود ۲۲ هزار بسته نمک متبرک نیز در این مدت به دانش آموزان اهدا شد.