نخست وزیر انگلیس مدعی شد که دولت وی در حال بررسی وضع تحریم‌هایی علیه اسموتریچ و بن گویر، وزرای تندرو کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل اظهارات و فعالیت مشمئزکننده آنان درباره فلسطینیان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره لبنان، نخست وزیر انگلیس مدعی شد که تحریم وزرای تندرو کابینه رژیم صهیونیستی را در دستور کار خود قرار داده است.

«کی یر استارمر» نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه در جریان نشست پرسش و پاسخ هفتگی در مجلس عوام این کشور مدعی شد که دولت وی در حال بررسی تحریم‌هایی علیه اسموتریچ و بن گویر وزرای کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل اظهارات و فعالیت‌های آنان است.

استارمر در این جلسه مدعی شد که اظهارات وزرای صهیونیست در قبال فلسطینیان بدون شک مشمئزکننده است و علاوه بر آن، رفتارهای دیگر آنان ضد ساکنان فلسطینی کرانه باختری و منطقه‌ای بسیار نگران کننده است.

نخست وزیر انگلیس همچنین بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی مدعی شد که وضعیت انسانی در غزه بسیار بحرانی است و دسترسی به خدمات اولیه دشوارتر از قبل شده است.

استارمر در موضع گیری نمایشی عنوان کرد که رژیم صهیونیستی می‌بایست از حفاظت از جان غیرنظامیان اطمینان حاصل کند و راه‌های ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را بازگشایی کند.

نخست وزیر انگلیس همچنین بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی مدعی شد که وضعیت بشری در غزه بسیار بحرانی است و دسترسی به خدمات اولیه دشوارتر از پیش شده است.

استارمر در ادامه موضع گیری‌های لفظی خود افزود اسرائیل باید امکان فعالیت مؤثر آژانس‌های امدادی سازمان ملل در کمک به اهالی غزه را فراهم کند.