ساری- مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: از دو هزار و ۳۹۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان هزار و ۵۶۳ روستا پرداخت کننده زکات هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم معافی چهارشنبه شب در برنامه ارتباط و گفتگوی زنده رادیوی با بیان اینکه در هندسه اضلاع شورای زکات ۷ سازمان عضو هستند گفت: در سال گذشته تعهد ما در زکات ۱۰۴ میلیارد تومان بودو تحقق آن ۱۲۴ میلیارد بوده است

وی افزود: امسال تعهد ما در زکات ۱۳۶ میلیارد تومان است که در ۶ ماهه سالجاری ۱۱۰ میلیارد جمع آوری شده و پیش بینی ما در زکات واجب و مستحب ۲۰۰ میلیارد تومان است.

معافی با اشاره به اینکه روند امر زکات در سه دوره سه ساله از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۳ در هر دوره رشد ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی داشتیم گفت: زکات واجب در استان در ۶ ماهه نخست سال‌جاری ۱۲۴ درصد رشد داشته است.

وی گفت: مردم مازندران معجزه هستند و اعجاز کمک مومنانه در استان بر مبنای عقاید مردم است که در سال گذشته هزار میلیارد تومان تحقق یافته است.

مدیر کل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی زکات بسیار تأثیر گذار است گفت: در سال قبل ۳۴ میلیارد تومان زکات فطره در مازندران جمع آوری شد که این رقم امسال به ۷۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

معافی گفت: از دو هزار و ۳۹۹ روستای بالای ۲۰ خانوار، هزار و ۷۴۵ روستا مشمول اقلام زکات هستند که هزار و ۵۶۳ روستا پرداخت کننده زکات هستند.

مدیر کل کمیته امداد مازندران با اشاره به بیانات رهبری در اینکه من به حاکمیت حلقات میانی فکر می‌کنم گفت: واقعاً این اتفاق در امداد رقم خورده و در حوزه خیر و احسان و کمک‌های مومنانه و جمع آوری و مدیریت انفاقات و زکات، مراکز نیکوکاری به عنوان بازوان توانمند محله محور نقش مهمی ایفا می‌کنند.