پروژه موسیقایی «سونات‌های شماره یک و دو» به آهنگسازی محمدعلی صلاحی و همراهی یاسمین حسین زاده و علی چوپانی نژاد در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، «سونات های شماره یک و دو» عنوان یکی از تازه ترین پروژه‌های موسیقایی در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقی است که به آهنگسازی محمد علی صلاحی، نوازندگی پیانو یاسمین حسین زاده و نوازندگی فلوت علی چوپانی نژاد توسط نشر «ماهور» پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

محمدعلی صلاحی در توضیح این آلبوم نوشته است:

«قطعاً این آگاهی که پرداختن به موسیقی جدی (آنچه از تفنن به دور است) در زیست امروزی کاری چندان دشوار است، بر کسی پوشیده نیست.

آن چه مرا به این مسیر سوق داده است پیچیده و چندوجهی است، اما لازم دانستم به دو مورد اشاراتی داشته باشم.

اول از همه، بر من مبرهن است که همچنان فرهیختگی و توجه به هنر غنی در میان بخش قابل توجهی از مردم علی‌رغم ناهنجاری‌های هنری و بی‌حوصلگی‌های اجتماعی جایگاه مشخص و معتبری دارد. لذا برای حفظ و حراست از این مهم همواره سعی کرده‌ام تا به موسیقی جدی و آکادمیک، به شکلی که درخور سلیقه‌ جامعه‌ فرهیخته باشد بپردازم.

تلاشم بر این است تا با فعالیت‌های هدف مند در خدمت موسیقی، این مهم را تا هر اندازه قوام ببخشم.

دوم، مایل بودم دغدغه‌های صوتی و زیباشناسانه‌ خود را که پیکره اصلی آن هم زیستی میان عناصر رایج در دورهای «کلاسیک»، «رومانتیک» با «رومانتیک متأخر ـ قرن بیستم» است میان عناصر موسیقایی دستگاهی ایران و تئوری‌های موسیقی غربی به پیوند در بیاورم، طلبی که برای من تنها در مفهوم موسیقی آکادمیک و جدی فراهم بود.»

«گوشه کنار» با همراهی حمیدرضا گلستان، «خویشتن شخصی» و «آنامک» از جمله پروژه هایی هستند که تاکنون توسط محمدعلی صلاحی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.