ساری - معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ۱۳۴ نقطه با قابلیت ساخت نیروگاه برق آبی در استان شناسایی شد و شش نیروگاه بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، افراسیاب میرزایی صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید رئیس کارگروه آب کمیسیون انرژی مجلس از نیروگاه برق آبی سد شهید رجایی بخشی از برنامه‌های این شرکت در زمینه واگذاری نقاط مستعد ایجاد نیروگاه‌های برق‌آبی به بخش خصوصی را تشریح کرد وگفت: ۱۳۴ نقطه با قابلیت ساخت نیروگاه برق‌آبی در مازندران شناسایی شده که تا کنون در ۶ نقطه نیروگاه به بهره‌برداری رسید و برای ۵۷ نقطه نیز آماده انتشار فراخوان هستیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها برای جذب سرمایه‌گذار در ۵۷ نقطه مستعد ساخت نیروگاه برق‌آبی نیز انجام شده که در مرحله انتشار فراخوان قرار دارد و آماده همراهی با سرمایه‌گذاران برای ایجاد نیروگاه در این نقاط هستیم.

به گفته وی مجموع ظرفیت نیروگاه‌های در نظر گرفته شده برای این ۵۷ نقطه ۲۸۵.۴۹ مگاوات و توان تولید انرژی سالانه این واحدهای طراحی شده نیز یک‌هزار و ۳۷۲ گیگاوات ساعت است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران مجموع ظرفیت تولید برق در ۱۳۴ نقطه شناسایی شده استان برای ایجاد نیروگاه برق‌آبی ۴۸۳.۲ مگاوات و توان تولید انرژی سالانه در این نقاط را ۲ هزار و ۳۵ گیگاوات ساعت عنوان کرد و گفت: مازندران با توجه به وجود بیش از ۱۲۰ شاخه رودخانه اصلی و فرعی با طول مجموع حدود هفت هزار کیلومتر ظرفیت بسیار مناسبی برای تولید برق از انرژی جریان آب دارد.

وی گفت: در حال حاضر ۶ نیروگاه برق‌آبی در مازندران با توان سالانه تولید انرژی ۴۹.۵۴ گیگاوات‌ساعت فعال است و هشت واحد نیروگاهی با ظرفیت ۴۱.۶۳ مگاوات و توان تولید انرژی ۱۶۵.۷ گیگاوات ساعت در سال نیز در حال ساخت است.