اراک- معاون قضایی رییس قوه قضائیه گفت: فعالیت مجمتع دادگاه‌های صلح شهرستان اراک آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صادق رحیمی صبح پنجشنبه در آئین افتتاح و آغاز به کار مجتمع دادگاه‌های صلح شهرستان اراک، اظهار کرد: مهمترین رویکرد افتتاح دادگاه‌های صلح این شهرستان، تسهیل دسترسی به عدالت، حل و فصل سریع دعاوی، افزایش کارآمدی نظام قضائی و کاهش فشار بر محاکم است.

وی مهمترین وظیفه قضات را تلاش در ایجاد صلح و سازش پرونده‌ها عنوان کرد و افزود: قضات در این جایگاه مکلفند تبعات صدور حکم خود را بپذیرند و مشکلات را دوچندان نکنند.

معاون قضائی رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اهمیت ایجاد نهادهای صلح و سازش در سطح شهرستان‌ها، تصریح کرد: این نهادها می‌توانند نقش مهمی در کاهش حجم پرونده‌ها و تسریع روند رسیدگی به دعاوی خرد داشته باشند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به آغاز فعالیت مجتمع دادگاه‌های صلح شهرستان اراک گفت: قضاوتی که بر مبنای صلح و سازش باشد ریشه اختلاف را خشک می‌کند و تمامی دستگاه‌های قضائی و اجرایی موظفند با حفظ روحیه، تعامل و هم افزایی در راستای رفع این مشکلات، گام‌های مؤثری بردارند.

وی مهمترین چالش استان مرکزی را مشکل زیست محیطی و آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: شهر اراک به لحاظ آلودگی هوا رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده و مردم این استان را بسیار درگیر کرده است.

معاون قضائی رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی باید به این موضوع ورود کرده و این مشکل را به حداقل برسانند.

حجت الاسلام رحیمی همچنین با اشاره به وجود ابهاماتی در قوانین اجرایی دادگاه‌های صلح افزود: ایجاد و تشکیل کارگروه با بهره گیری از ظرفیت قضات مجرب کمک شایانی در برطرف ساختن این ابهامات خواهد کرد.