رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خدا نگذرد از کسانی که می‌خواهند تخم تفرقه را در کشور عزیز ما بپاشند، که این افراد بی‌شک، در کلام و رفتارشان عمله بی‌جیره و مواجب انگلیس و آمریکا هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پانزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت که صبح امروز (پنجشنبه، ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۳) در مشهد برگزار شد، ضمن تشکر از سردار پاکپور و نیروی زمینی سپاه که هر ساله این اجلاس را با هدف و هوشمندانه برگزار می‌کنند و به ویژه اینکه رهبر معظم انقلاب زنده نگاه داشتن یاد شهدا را کمتر از شهادت نمی‌دانند، گفت: آقای پاکپور و آقای اشتری شهدای زنده هستند و بیش از ۴۰ سال است که با آنها آشنایی دارم. این جلسات در عین حال که جلسه ذکر و یاد شهدا است برای ما است که زندگی ظاهری داریم در حالی که این شهدا هستند که ماندگارند؛ از این رو این مجالس برای من و امثال من برای توجه است تا از خواب غفلت بیدار شویم.

امت اسلامی، امروز ۱۴۰۰ کیلومتر دورتر از جبهه‌های دوران دفاع مقدس با دشمنان اسلام می‌جنگد

قالیباف در ادامه با بیان اینکه زمانی که در مجالس شهدا قرار می‌گیریم و تصاویر شهدا را می‌بینیم، خاطرات برای ما یادآوری می‌شود لذا این بزرگترین محلی است که می‌تواند ما را از غفلت، زرق و برق دنیا و قدرت دنیا جدا کند، اظهار داشت: حضور در این مجالس باعث می‌شود از قدرت دشمن نترسیم. ما در این مجالس پشت سر خود را می‌بینیم تا نترسیم. روزهایی بود که پشت خاکریز کربلای ۵ و کانال ماهیگیری بودیم و آنقدر فشار جنگ زیاد بود و فقط از خدا می‌خواستیم تا بتوانیم پیکر رزمندگان شهید خود را به عقب بازگردانیم که حتی همین فرصت هم پیدا نمی‌شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با یادآوری اینکه آن زمان دشمنان ما به کلام امام (ره) ما که می‌فرمودند «راه قدس از کربلا می‌گذرد» طعنه می‌زدند، عنوان کرد: در آن زمان بارها به عقب برگشتیم و در نقطه دارخوین با دشمن جنگیدیم که برای ما نقطه صفر بود؛ اما امروز در جایی قرار گرفته‌ایم که سخن امام (ره) که جز در راه خدا گامی برنداشت و جز برای خدا کلامی نگفت به واقعیت پیوسته است و امت اسلامی ۱۴۰۰ کیلومتر دورتر با دشمنان اسلام می‌جنگد. از این رو سنت‌های الهی پا برجا هستند و هرگز تحویل و تبدیل نمی‌شوند.

اهل سنت نه تنها برادر ما بلکه جان ما هستند

وی در ادامه خطاب به برادران اهل سنت یادآور شد: انقلاب اسلامی، امام (ره)، رهبر معظم انقلاب، شهید محمدزاده‌ها، شهید شوشتری‌ها و شهید سلیمانی‌ها و شهدای اهل تشیع و اهل تسنن به ما آموختند که نه تنها باید به اهل سنت بگوییم برادران اهل سنت و نه تنها آنها برادر ما هستند بلکه جان ما هستند. ما در زمان مبارزه با داعش و هم اکنون نیز با حماس، حزب الله برای دفاع از ناموس اهل سنت، اسلام، انسانیت و برای پابرجا ماندن حکم الهی جان می‌دهیم از این رو شما جان و برادر ما هستید.

قالیباف ادامه داد: خداوند از کسانی که قصد دارند تخم تفرقه را در کشور بپاشند، نگذرد؛ آنهایی که در کلام و رفتار خود عمله بی جیره و مواجب آمریکا و انگلیس هستند و به اسلام خیانت می‌کنند. ما پای ایران و انقلاب خود ایستاده‌ایم و با وحدت و توحید کلمه، انقلاب را به پیروزی رساندیم و رمز موفقیت نیز در همین مسیر است. ما بر این باوریم که هرگز بر اساس قومیت، مذهب و جنسیت، جامعه خود را خط‌کشی نکنیم و هرکس این کار را کرد به جامعه ما، امت اسلامی، کشور عزیزمان، آرمان‌های شهدا و امام (ره)، رهبری انقلاب و جوانان ظلم کرده است.

دشمن با جنگ ترکیبی به جنگ امت اسلامی آمده است

رئیس قوه مقننه در ادامه با تأکید بر اینکه ما به فرمان مقام معظم رهبری به دنبال ایران قوی هستیم در حالی که دشمن به دنبال دوقطبی کردن جامعه است، بیان داشت: آن چیزی که باعث ضعیف شدن جامعه و امت اسلامی می‌شود تفرقه است که باید به آن توجه کنیم. ما در جایی باعث ضعف کشور می‌شویم که مردم را با هر قومیت و سلیقه‌ای از خود طرد کنیم. معتقدیم باید با انسجام اسلامی و اجتماعی خود را روز به روز تقویت کرده و در کنار هم باشیم.

وی با بیان اینکه ما برای قوی شدن دو خط قرمز داریم، اظهار داشت: نخست، بحث منازعه و نزاع در جامعه است. ما باید بپذیریم که از خداوند و رسول (ص) او اطاعت کنیم و باید از هرگونه نزاع در جامعه اسلامی دوری کنیم. امروز دشمن ما با یک جنگ ترکیبی و با استفاده از قدرت نرم، سخت و هوشمند به جنگ امت اسلامی آمده که باید با این نگاه پیش برویم؛ هر کسی به هر دلیلی نزاع به جامعه اسلامی آورد، عمله بی جیره و مواجب دشمن اسلام است؛ چه بخواهد و چه نخواهد.

قالیباف با اشاره به خط قرمز دوم عنوان کرد: نترسیدن نکته مهم بعدی است. از چه کسی می‌ترسید؟ از دشمنی که حتی با تکنولوژی و نیرو بزدل است و هیچ بویی از انسانیت و شرف نبرده است؟ ما از این دشمن هم نباید بترسیم و صرفاً باید از خدا ترسید که اگر از خدا بترسیم از هیچکس نباید ترسید و اگر از خدا نترسیم از هر بزدل و کس و ناکسی خواهیم ترسید و در مقابل هر ناچیزی سر تعظیم فرود می‌آوریم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان همچنین با تأکید بر اینکه امت اسلامی جان و مال خود را می‌دهد اما هرگز عزت خود را نمی‌دهد، ابراز داشت: ما عزت خود را سر دست گرفته و می‌ایستیم و اگر نترسیدیم و اینگونه بودیم خدا نعمت را به ما تمام می‌کند و ما را رهنمون به راهی می‌کند که یا به شهادت می‌رسیم که به تعبیر حضرت امام (ره) فوز عظیم است و یا حال آنهایی شامل ما می‌شود که در دنیا و در پیشگاه خداوند فاتح هستند و این نعمت بزرگ الهی بر ما است.

حماس و حزب‌الله با شهادت اسماعیل هنیه و سیدحسن نصرالله تمام نمی‌شود

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دشمنان گرگ صفت ما، رژیم صهیونیستی و جانی‌تر از آنها یعنی حکمرانان آمریکایی باید بدانند که با شهادت اسماعیل هنیه و سیدحسن نصرالله، حماس و حزب الله تمام نمی‌شود، گفت: امت اسلامی ایستاده چون فرهنگ ما فرهنگ جهاد و شهادت است. شهادت برای ما فوز عظیم است و افتخاری بالاتر از این نیست؛ البته خداوند وعده داده و خود را متعهد کرده که به مؤمنان پیروزی بدهد که شکی در آن نیست.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه آنها تصور می‌کردند حماس با اسماعیل هنیه تمام می‌شود، عنوان کرد: امروز همه ارتش رژیم صهیونیستی یک سال است در غزه جولان می‌دهد اما در سالگرد ۷ اکتبر و عملیات طوفان الاقصی حماس عملیات‌های دیگری را رقم زد، تل آویو را موشک باران کرد و از شمال و جنوب به آنها حمله کرد. این همان جایی است که برادران شیعه و سنی در کنار یکدیگر بامحبت و باگذشت می‌ایستند؛ مانند شهید محمدزاده و شهید شوشتری و اقداماتی که در دهه ۸۰ انجام دادند و شهید سلیمانی که در سال‌های بعد در جبهه مقاومت انجام دادند.

تصمیم‌گیری شجاعانه در سایه وحدت شیرین است

وی در ادامه تصریح کرد: اطمینان داشته باشید و ملت عزیز ما با هر سلیقه‌ای بداند که وقتی در سایه وحدت بتوانیم و تصمیم‌گیری شجاعانه داشته باشیم هرچند این تصمیمات تلخ و سخت باشد، باز هم برای ما شیرین خواهد بود. امروز اولویت‌های کاری و ظرفیت‌های ما در حوزه مادی و نیروی انسانی آنچنان است که با همه مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها می‌توانیم موفق شویم اما باید وحدت و انسجام در همه زمینه‌ها داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما جوانان پای کار، با خلاق و متعهد به کشور و اسلام داریم که می‌توانیم با استفاده از ظرفیت آنها گام‌های بزرگی برداریم و با تحقق برنامه هفتم که میثاق ملی دولت، مجلس، قوه قضائیه و همه ملت و جوانان عزیز است باعث پیشرفت کشور شویم.

قدردانی از خانواده معزز شهدا

قالیباف پس از پایان سخنرانی خود از جمعی از خانواده شهدا به نمایندگی از تمام خانواده‌های شهدای اهل تسنن و اهل تشیع (شهدای وحدت) قدردانی به عمل آورد و از آنها برای سال‌ها صبرشان تشکر کرد.