بیرجند- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی استفاده از ظرفیت فناوری در طراحی فضاهای آموزشی هوشمند را موثر و مفید دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده صبح پنجشنبه در دیدار با مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اظهار کرد: مدارس باید دارای فضایی الهام‌بخش و خالق انگیزه برای دانش‌آموزان باشند.

وی ادامه داد: طراحی هوشمندانه فضاهای آموزشی نه تنها به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا بهتر یاد بگیرند، بلکه می‌تواند بر سلامت روان آن‌ها نیز تأثیر مثبت بگذارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین ایجاد محیط‌هایی با نور طبیعی کافی، رنگ‌های آرامش‌بخش و تهویه مناسب برای تحصیل دانش آموزان ضرورت دارد. عباس زاده با اشاره به جمله تأثیرگذار "فضای آموزشی، نخستین کتابی است که هر دانش‌آموزی می‌خواند"، گفت: استفاده از عناصر طبیعی مانند گیاهان و آبنماها در محیط‌های آموزشی برای کاهش استرس و افزایش تمرکز دانش‌آموزان نیز دارای اهمیت است.

وی با اشاره به نقش ابزارهای نوین مانند تخته‌های هوشمند، پروژکتورها و نرم‌افزارهای آموزشی تعاملی در آموزش تصریح کرد: ایجاد فضاهایی پویا و فعال بر یادگیری دانش آموزان، تأثیری شگرف دارد.

عباس زاده یادآور شد: سرمایه‌گذاری در حوزه طراحی فضاهای آموزشی، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است.

حامد رخسارپور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز در این نشست، گزارش جامعی از اقدامات انجام شده در سه سال گذشته و به ویژه در سال مالی ۱۴۰۲ ارائه و بر تلاش‌های صورت گرفته در جذب اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای تأکید کرد.

وی از تحویل پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی متعدد در مهرماه به آموزش و پرورش استان خبر داد.