سنندج_مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: در نیمه اول امسال ۶۰۹ پرونده تعزیراتی در حوزه های مختلف، برای نانوایی‌های استان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رحیمیان صبح پنج شنبه به خبرنگاران رسانه‌های استان کردستان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا مهر ماه ۶۰۹ پرونده تعزیراتی در حوزه‌های مختلف، برای نانوایی‌های متخلف سطح استان تشکیل شد که در حوزه کم فروشی، گرانفروشی، فروش آراد آزاد و یا عدم رعایت مسائل بهداشتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه از تعداد پرونده‌های تشکیل شده ۵۴۷ مورد مربوط به حوزه کم فروشی، گران فروشی و فروش آرد آزاد است، افزود: پرونده این تخلفات در شعب تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان کردستان تشکیل شد.

وی یادآور شد: برای نانوایی‌های متخلف در حوزه گرانفروشی، کم فروشی و فروش آرد آزاد در مجموع ۵ میلیارد و ۲۹۸ میلیون ریال جزای نقدیر در نظر گرفته شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان به تشکیل پرونده در حوزه عدم رعایت موارد بهداشتی و یا استفاده از افزودنی‌های غیرمجاز در نانوایی‌ها نیز اشاره کرد و یادآور شد: ۶۰ پرونده برای خبازی‌های متخلف استان در این زمینه تشکیل شد که برای آنها ۶۶۹ میلیون ریال جریمه نقدی صادر شد.

رحیمیان اضافه کرد: نباید هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از عدم نظارت و کنترل در حوزه نان نباید بر مردم تحمیل شود، و برهمین اساس بازرسی و نظارت مداوم از واحدهای نانوایی در دستور کار قرار گرفته تا از افزایش تخلفات و کاهش کیفیت نان در سطح نانوایی‌های کردستان جلوگیری شود.

وی با اشاره به افزایش نرخ نان اضافه کرد: روزانه گشت مشترک سیار با حضور بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، بازرسان اتاق اصناف، اتحادیه نانوایان و قاضی تعزیرات از نانوایی‌ها بازرسی انجام می‌دهند و در صورت هرگونه تخلف در نانوایی‌ها در محل پرونده تشکیل و رأی هم صادر می‌شود.