ساری- مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: سال گذشته روزانه یک مدال توسط ورزشکاران استان کسب شد و امسال به ۱.۲ مدال رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رجبی پیش ازظهر پنجشنبه در در دیدار با آیت الله لائینی ضمن گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش، اظهار داشت: خوشبختانه ورزش در کشور خوب پیش می‌رود و در استان مازندران هم با کمک همه حال ورزش ما خوب است.

رجبی افزود: اما آن چیزی که انتظار است پیش نمی‌رود، استانی که بالاتر از بسیاری از کشورها و حتی بیش از ۲۷ کشور قرار دارد در مدال‌آوری، استانی که بازیکنانی زیادی در لیگ برتر و تیم‌ملی دارد و دو کاپیتان مازندرانی کاپ قهرمانی جام حذفی و لیگ برتر فوتبال را بالای سر می‌برند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران بیان داشت: تکواندو ایران قهرمان جهان می‌شود با حضور سرمربی و مربی و ورزشکاران مازندرانی و این را هم باید بگوییم که دو ورزشکار ما جلوی رژیم اشغالگر قدس بازی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در ووشو ۱۰ مدال گرفتیم همه از مازندران بودند و همین روند در تمامی رشته‌ها هم هست و عنصر مازندرانی بودن نمایان است و در سال گذشته روزی یک مدال می‌گرفتیم و الان تعداد مدال‌های ما از روزی ۱/۲ مدال در روز هم گذر کردیم.

این مسئول با بیان اینکه، حضور خیرین در ورزش به ما بسیار کمک می‌کند، افزود: اهمیت ورزش یکی نشاط و شادابی است و مهمتر از همه سلامتی است که به واسطه ورزش ایجاد می‌شود.

رجبی گفت: در کار فرهنگی ورزش هم از زوایای مختلف ورود کردیم و به واسطه اهمیت ورزش با کمک بسیج ورزشکاران اقدامات مفیدی در این زمینه داشتیم. ورزشکار ما پرچم جمهوری اسلامی را سجده می‌کند و نام الله را می‌بوسد ورزشکار ما خودجوش برابر اسرائیل بازی نمی‌کند.

اعتبارات ورزشی پایین است

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران با بیان اینکه این استان باید خاص دیده شود، افزود: استانی که نام المپیکی در تمامی شهرهای آن است اما اعتبار و امکانات ما مثل توریست‌های ماست و اعتبار کمی داریم اما افتخارآفرینی ورزشکاران ما بسیار بالاست.

رجبی تاکید داشت: اداره ورزش مازندران باید معاونت وزیر و اداره‌کل ورزش و جوانان شود تا اعتبارات مناسبی جذب این استان ورزشی شود. بیشترین اعزام المپیکی و آسیایی را ما داریم اما یک سالن تخصصی کشتی نداریم. بهترین شناگران را داریم اما یک استخر مسابقاتی نداریم. بهترین فوتبالیست‌ها را در سطح کشور و تیم‌ملی داریم اما یک استادیوم فوتبال استاندارد نداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: در کنگره سرداران شهید به لطف خون شهدا سالن ۶ هزارنفری که بیش از ۱۷ سال طول کشید که بهره‌برداری شود افتتاح شد و الان اعتبار ورزش مازندران است.

وی با بیان اینکه، اعتبارات ما باید بیشتر شود، خاطرنشان کرد: ما ۱۸ مدال در آسیا گرفتیم و نزدیک بر ۴ میلیارد تومان در بازی آسیایی پاداش دادیم.

رجبی گفت: اعتقاد ما این است، از ورزش باید شروع کنیم تا به مکتب برسیم. ورزش اهمیت خاصی دارد، ورزش پیشگیری است. ما امکانات ورزشی ما محدود است اما خوشبختانه قبلاً نزدیک به ۸۸ پروژه نیمه کاره داشتیم و در هفته تربیت بدنی پروژه‌های زیادی را افتتاح خواهیم کرد.

وی در خصوص افتتاح پروژه‌های ورزشی بیان داشت: ۳۳ پروژه نیمه کاره در ورزش مازندران می‌ماند که برنامه ریزی کردیم و حدود ۲۰ پروژه در دهه فجر افتتاح می‌شود. ۲۸۰ میلیارد پول نیاز است تا پروژه‌ها به اتمام برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران ادامه داد: ۸۰۰ برنامه ویژه به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در استان مازندران داریم که شاخص ترین برنامه ما نمایشگاه عزت و پیشرفت است که با حضور هیأت‌های ورزشی در قائمشهر در حال برگزاری است. تجلیل از قهرمانان را هم با کمک هیأت‌ها و تمامی دست اندرکاران حوزه ورزش برنامه ریزی کردیم.

رجبی افزود: تمام تلاش ما در این هفته این است که مردم را بیدار کنیم و تلاش کنیم تا همه به ورزش همگانی اهمیت بدهند و ورزش کنند. ما دنبال پهلوان هستیم، یعنی اول ورزشکاران ما باید پهلوان باشند و بعد به قهرمانی برسند.