زنجان-مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: فضای تحول از مدرسه آغاز می‌شود و معلمان منشأ این تحول هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی، ظهر پنجشنبه در گردهمایی هزار نفری نومعلمان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: اگر مانند انبیا بتوانیم یک نفر را احیا کنیم مانند این است که یک جامعه را احیا کردیم و معلمان در تداوم مسیر پیامبران در راستای تربیت انسان‌ها موثر هستند.

وی ابراز کرد: تحقیقات جامعه‌شناسان نشان می‌دهد چند گروه مرجع وجود دارد که مردم به آن‌ها اعتماد می‌کنند که معلمان یکی از آن‌ها بوده و خانواده با اطمینان ثمره‌های زندگی خود را به مدارس می‌سپارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه فضای تحول از کلاس آغاز می‌شود و باید آن را در سطح جامعه جاری کرد، یادآور شد: انتقال اندیشه، تفکر، نظم، انضباط و مهارت از طریق آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و معلمان منشأ تحول در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی توسط معلمان پرورش می‌یابد، تصریح کرد: اگر این روند به درستی محقق نشود، کشور به سیاست‌های حوزه‌های مختلف دست نمی‌یابد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه حاکمیت موظف است برای تأمین معیشت معلمان شرایط را فراهم کند، ولی هیچ منبع مالی در قبال کار معلمان بهایی ندارد و بهای این کار ارزشمند دیدن ثمره تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر بیشترین حجم نیروی وارد به آموزش و پرورش را داشتیم، عنوان کرد: امسال بالغ بر ۶۰۰ نفر نسبت به سال قبل تفاضل مثبت نیرو داشتیم و کلاس خالی از معلم نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تعداد دانش‌آموزان استان را ۲۲۹ هزار نفر برشمرد و گفت: معلمان باید باورپذیر حرکت کنند تا دانش‌آموز آن‌ها را امین خود بدانند.