بندرعباس- نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین را نباید محدود به زیارت دانست، گفت: کارکردهای موکب را باید با نگاه تمدن‌سازی ارتقا داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در این خصوص اظهار کرد: بر اساس روایات در دوران ظهور امام زمان (عج) معرف خود را امام حسین (ع) معرفی می‌کند به همین جهت است که باید تمام جهان حسین (ع) را بشناسند.

وی، با ذکر این نکته که تمام دنیا آگاه است که امام حسین (ع) مصلح و عزت آفرین است، عنوان کرد: مردم جهان که شناختی نسبت به امام حسین (ع) دارند باعث می‌شود که حضرت مهدی (عج) را نیز بپذیرند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، راهپیمایی اربعین را محدود به زیارت ندانست و تصریح کرد: یکی از ابعاد راهپیمایی اربعین، زیارت است و دیگر بعد مربوط به تمدن‌سازی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته که شناساندن امام حسین (ع) به جهانیان کمک به بشریت است، گفت: امروز هر کس که دل در گرو آرزوی بشریت دارد باید به سهم خودش برای شناساندن امام حسین (ع) در سطح جهانی تلاش کند و هر چه در این زمینه فعالیت شود نقش خود در ظهور را افزایش می‌دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که موکب‌ها تا کنون با رویکرد تربیتی و زیارتی به اربعین نگاه می‌کردند، تشریح کرد: باید کارکرد موکب را با رویکرد تمدن‌سازی تنظیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: حمایت مالی و مادی از مردم مظلوم غزه و تلاش برای گفتمان‌سازی و حمایت‌های نرم‌افزاری از مردم غزه و آرمان فلسطین یکی از کارکردهای والای موکب‌ها است که باید پیگیری شود.

وی، با ذکر این نکته که موکب‌ها تجلی اراده مردم است، عنوان کرد: باید سهم کمک‌های مردمی در برپایی موکب‌ها افزایش پیدا کند و سعی شود عمده حمایت‌ها از مردم جمع‌آوری شود.