وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: امیدواریم در سفر آبان ماه ریاست جمهوری به کشور آذربایجان موانع سفر بین دو کشور حل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در حاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی که از دیروز در تبریز برپا شده و تا سه روز دیگر ادامه دارد با حضور در سالن کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران گفت: امروز به همراه سفرای کشورهای مختلف و نمایندگان استان آذربایجان شرقی و استاندار نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در تبریز و وسعت ۱۱ هزار متر مربع و ۳۵۰ غرفه و ۸ کشور برگزار شده است گفت: آنچه امروز دیدیم نمادی از هنر و هنرمندی زنان و مردان و کودکان و جوانان ایرانی بود. یکی از سالن‌های نمایشگاه به محل نمایش خودروهای تاریخی و فعالیت‌های گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تبدیل شد. تبریز جزو معدود شهرهایی در کشور است که موزه خودروهای تاریخی دارد. این مساله تنها نیاز به ایران نیست در کشورهای دیگر هم دیده‌ام که نسل جدید به شدت به نمایش و خرید و نگهداری خودروهای تاریخی علاقه مند است و تبریز هم یکی از کانون‌های جمع آوری و نگهداری خودروهای تاریخی است پیام نمایشگاه گردشگری این است که تبریز و آذربایجان ظرفیت بزرگی برای جهش در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارد.
صالحی امیری بیان کرد: بر اساس اطلاعات ما در وزارت میراث فرهنگی این استان با داشتن آثار میراث فرهنگی گرانسنگ قطب تمدنی ایران زمین و قطب گردشگری است چون بسیاری از گردشگران دنیا به خصوص گردشگران کشورهای همسایه میانه و قفقاز مقصد سفرشان را تبریز انتخاب می‌کنند.
وی افزود: در ایران ۵۰۰ هزار نفر فعال در حوزه صنایع دستی هستند هدف گذاری ما سالانه صد هزار اشتغال است. باید حمایت بیشتری انجام شود. در گفتگو با استاندار توافق شد در حوزه گردشگری و صنایع دستی قدم‌های جدید و جدی برداشته شود که در سال‌های آتی در این حوزه‌ها به خصوص در تبریز شاهد جهش باشیم.
صالحی امیری درباره کلوپ های تخصصی کانون جهانگردی که به تازگی کلوپ گردشگری هوایی آن نیز افتتاح شد بیان کرد: یکی از هدف گذاری‌های ما در باره توبیخ گردشگری، تردد گردشگران خارجی با خودروهای شخصی است عراق آذربایجان و ارمنستان جزو کشورهای هدف ما هستند تا گردشگران بتوانند با خانواده و خودروهای شخصی به ایران بیایند و همه شهرهای ایران میزبان گردشگران باشند.
وی افزود: معتقدیم باید موانع گردشگری بین ایران و آذربایجان برداشته شود تبریز مقصد اول گردشگران آذری و کشورهای همسایه است امیدوارم با سفری که آبان ماه به آذربایجان خواهیم داشت در این خصوص هم فعالیت جدی انجام شود و با توسعه روابط موانع گردشگری بین دو کشور برداشته شود.