قم- دبیر علمی همایش ملی علامه ذوالفنون گفت: علامه حسن زاده آملی به معنای واقعی فانی در علم و عمل بود و در حوزه‌های عرفان، سلوک و معرفت برجسته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حسن رمضانی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش ملی علامه ذوالفنون حسن زاده آملی که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: علامه حسن زاده آملی یک عالم و فقیه جامعی بود و شخصیت وی در منظومه علوم و معارف همانند خورشیدی می‌درخشد.

دبیر علمی همایش ملی علامه ذوالفنون حسن زاده آملی بیان کرد: مقصود از برگزاری این همایش شناساندن و آشنایی به سیر زندگی معرفتی و عرفان آیت الله حسن زاده آملی است.

وی ابراز کرد: کسی که در مسیر عرفان گام بر می‌دارد باید با شخصیت علامه حسن زاده آملی آشنا باشد و از وی به عنوان یک معیار جامع بهره ببرد.

آیت الله رمضانی ادامه داد: علامه حسن زاده آملی به معنای واقعی فانی در علم و عالم بود و وی در حوزه‌های عرفان، سلوک و معرفت برجسته بود و در جایگاه والایی قرار داشت.

دبیر علمی همایش ملی علامه ذوالفنون حسن زاده آملی تصریح کرد: شخصیت علامه حسن زاده آملی بایستی برای مردم جامعه و به خصوص عارفان یک الگو باشد و سخن از علم و عمل بدون یاد کردن از این شخصیت امکان ناپذیر است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری از علامه حسن زاده آملی به عنوان «نادره دوران» یاد کرده‌اند و این عنوان دارای معنای ژرف و عمیقی بوده و این برگرفته از تزکیه نفس این علامه است.

آیت الله رمضانی خاطرنشان کرد: سومین دوره علامه ذوالفنون ضمن معارفه این شخصیت بزرگ عرفانی برگزار شد و امیدواریم این امر در سالیان آینده نیز برگزار شود.