اصفهان – مراسم تشییع پیکر مطهر سرلشکر شهید عباس نیلفروشان در اصفهان غوغا به پا کرد، مردمان این شهر بار دیگر با تشییع با شکوه فرزندشان ثابت کردند که همچنان پا در رکاب انقلاب هستند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: چندی است اصفهان همواره حال و هوای روزهای دهه شصت را دارد، روزهایی که مردمان این شهر به استقبال صف شهدایشان می‌رفتند و هر بار که شهیدی را تشییع و خاکسپاری می‌کردند از سوی دیگر به بدرقه فرزندانشان برای اعزام به جبهه می‌رفتند، این روزها نیز اینچنین است، زمان زیادی از تشییع سرداران شهید سید محمد حجازی و شهید علی زاهدی نمی‌گذرد و این بار قطار شهدا سرلشکر شهید عباس نیلفروشان را سوار کرده است.

روزی فرزندان دیار نصف جهان از خاک ایران دفاع می‌کردند و عاشقانه به میدان می‌رفتند و امروز این فرزندان بنام و فرماندهان شاخص و مایه افتخار برای دفاع از مظلومیت مسلمانان جهان در راه قدس جان فدا کرده‌اند.

مردانی که مرگ در راه خدا را انتخاب کردند و با سبک‌بالی و رویی خوش و دلی آرام پا به میدان مبارزه با رژیم غاصب صهیونیست گذاشتند، مردانی که هر کدام مهره‌ای اصلی در برنامه‌ریزی و فرماندهی عملیات‌های نظامی در سطح منطقه بودند، مردانی که با شهادتشان در کنار اضافه کردن به مدال قدرت ایران مایه افتخار مردمان سوریه، لبنان، عراق و … بودند و همواره به عنوان الگویی برای فرزندانشان معرفی می‌شدند.

امروز همه آمده بودند، پیر و جوان، مرد و زن، مسلمان، کلیمی، مسیحی و زرتشتی، فرمانده و وزیر، ورزشکار و فرهنگی، همه و همه برای ادای دین به مدافع مظلومان به میدان آمدند.

سردار حسین سلامی برای قدردانی از سربازش آمده بود، او از رشادت‌ها، خلاقیت، ادب، متانت و ایمان حاج عباس بسیار گفت، از خاطراتی که سال‌های سال در کنار هم داشته‌اند و از شوق سردار شهید القدس برای شهادت.

او که به شهادت رساندن حاج قاسم، شهید حجازی، شهید زاهدی و شهید نیلفروشان را بهانه‌ای برای تقویت نیروی مقاومت دانست، با خط و نشان کشیدن برای رژیم غاصب پهلوی و استکبار جهانی گفت: وعده صادق ۲ تنها بخش کوچکی از توانایی ما بود، ما وعده صادق را انجام دادیم تا محاسبات شما را دقیق کنیم، تا بفهمید وقتی ما می‌گوئیم به شهروندان، شخصیت‌ها، منافع و منابع ما حمله کنید ما شما را می‌زنیم، ما زدیم تا بدانید که اگر حاکمیت ملی ما نقض شود، مهمان ما در تهران شهید شود ما شما را در سرزمین تان مورد هدف قرار می‌دهیم، تعارفی در این زمینه نداریم، می‌خواستیم به شما بگوئیم بر سپر دفاع موشکی تکیه نکنید این سپر تکیه گاه مطمئنی برای شما نیست چرا که ما از آن عبور می‌کنیم و می‌خواستیم به شما اثبات کنیم که رفتارتان را تنظیم کنید و اکنون هم می‌گوئیم و میدانید وقتی می‌گوئیم عمل می‌کنیم.

او در پایان صحبت‌هایش قدردان مادر و پدری بود که فرزندی برومند، شایسته و مؤمن را در دامن خود پرورش داده و تقدیم انقلاب کردند، قدردانی کرد.

قدردانی فرمانده از سربازش مصادف بود با همراهی تمام قد مردم نصف جهان و سردادن شعار «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد».

پس از سخنرانی سردار سلامی، مردم نصف جهان فرزندشان را همچون نگین انگشتری در آغوش کشیدند و با احترام و آنطور که شایسته بود تا گلستان شهدا همراهی کردند.

موکب‌های تعبیه شده نیز بین راه با پذیرایی لب بدرقه کنندگان پیکر مطهر شهید حاج عباس نیلفروشان را تازه می‌کردند، کودکان نیز برای خود غرفه‌هایی ویژه داشتند که هدایای فرهنگی آن مصادیق ایثار و شهادت را برایشان تجلی می‌کرد.

در میان همه این جمعیت اما مادران شهدای مفقودالاثر با در دست داشتم عکس فرزند شهیدشان و چشمانی منتظر و اشکبار حاج عباس را بدرقه می‌کردند، چهره‌هایی که دیدنشان را تاب آوری نبود، اما دل دریایی‌شان آنها را تا گلستان شهدا کشاند.

طاهره خانم، مادر یکی از همین شهدا است، او به خبرنگار مهر می‌گوید: هر بار شهیدی می‌آورند هر چند پایم درد می‌کند اما باید بیایم، شاید نشانه‌ای از علی فرزند شهیدم پیدا کنم، آرزو دارم تا قبل از مرگم نشانی از فرزندم پیدا شود.

او که دفاع از حق در برابر ظلم و ستم را وظیفه همه مردم جهان می‌داند، می‌افزاید: من اگر توانی برایم مانده باشد هر کجا و هر چقدر که لازم باشد در میدان خواهم بود.

رفته رفته مردم در خیابان‌های منتهی به گلستان شهدا در حال حرکت به سمت خانه ابدی سرلشکر شهید عباس نیلفروشان هستند، جایی که فرماندهان بنامی پس از رشادت‌ها و جوانمردی‌های فراوان در آن آرام گرفته‌اند، هر فرماندهی آرزویش آرامیدن در این جایگاه است، در کنار شهیدان خرازی، کاظمی، حجازی، میثمی، زاهدی، نیلفروشان، نمی‌دانیم مدال بعدی قهرمانی اصفهان بر گردن کدام یک از فرزندان نصف جهان نقش می‌بندد، اما باور داریم که ملت حسین هیچگاه از دفاع از حق علیه باطل خسته نخواهد شد و تا پیروزی کامل حق علیه باطل بر تلاش خود ادامه خواهد داد.