بیرجند- اخبار حوادث خراسان جنوبی امروز از پلمب پنج پاتوق مصرف مواد مخدر و دستگیری سارقان اماکن خصوصی خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده انتظامی بیرجند ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران از دستگیری ۳ معتاد و خرده فروش در این شهرستان خبر داد و گفت: ۲ پاتوق استعمال مواد مخدر در بیرجند پلمپ شد.

سرهنگ احمد رضا کارگر در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مطالبات مردمی، به منظور برقراری امنیت و آرامش در مناطق جرم خیز و آلوده و نظر به گزارشات و نارضایتی عمومی مبنی بر حضور معتادان و سارقان در سطح شهر بیرجند، مراتب در دستور کار مأموران کلانتری ۱۴ امیرآباد قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران نیز با انجام تحقیقات میدانی پاتوق استعمال مواد مخدر را شناسائی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضائی، این مکان‌ها را مورد بازرسی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند افزود: ماموران در بازرسی از این مکان‌ها، ۳ نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کردند و با دستور مقام قضائی پاتوق فروش و مصرف مواد مخدر پلمپ شد.

سرهنگ کارگر با بیان اینکه متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی معرفی شدند، تاکید کرد: توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر آگاه باشند پلیس آنها را زیرنظر داشته و در صورت هرگونه فعالیت با آنان قاطعانه برخورد خواهد کرد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مشکوک به ویژه در زمینه توزیع انواع مواد مخدر، مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

جانشین فرمانده انتظامی قاین هم از دستگیری ۱۲ خرده فروش و معتاد مواد مخدر خبر داد و گفت: ۲ واحد مسکونی و یک باب مغازه در این خصوص پلمپ شد.

سرهنگ حسین رفعتی نژاد در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به گزارشات و اخبار واصله مردمی و نارضایتی عمومی در مورد برپایی پاتوق استعمال موادمخدر در سطح شهرستان قاین، مراتب در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران با رصد اطلاعاتی و انجام تحقیقات میدانی، ۲ واحد مسکونی و یک باب مغازه که پاتوق معتادان مواد مخدر بود را شناسائی و با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از محل‌های شناسایی شده، ۲ کیلو ۷۲۱ گرم انواع مواد مخدر کشف و در این رابطه ۱۲ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان قاین با اشاره به اینکه در این طرح با دستور مقام قضائی ۲ واحد مسکونی و یک باب مغازه نیز پلمپ شد خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ رفعتی نژاد با اشاره به رضایتمندی شهروندان از این اقدام پلیس، خاطر نشان کرد: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم، امنیت و آرامش شهروندان تلاش خواهد کرد و اجازه نخواهد داد فرد یا افرادی با اقدامات مجرمانه خود نظم عمومی و آسایش مردم را بر هم بزنند.

دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی در بشرویه

فرمانده انتظامی بشرویه هم گفت: مأموران انتظامی این شهرستان ۲ نفر سارق را دستگیر و یک فقره سرقت را کشف کردند.

سرهنگ نصر الله طاهری اظهار داشت: با وقوع یک فقره سرقت از باغات پسته در سطح شهرستان بشرویه، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پاسگاه رقه شهرستان بشرویه با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، ۲ نفر سارق را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه این افراد را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه بیان داشت: متهمان ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شده اما با روبه رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشوده و به یک فقره سرقت از باغات پسته اعتراف کردند.

سرهنگ طاهری با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند؛ تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند، تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف ۳۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز در نهبندان

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان هم از کشف ۳ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین عرب اظهار داشت: مأموران پاسگاه سهل آباد نهبندان در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق طیور، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی اسکانیا که از سمت سربیشه به نهبندان در حرکت بود مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو، ۳ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشت کشف کردند که ارزش ریالی محموله کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان داشت: در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ عرب خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی پلیس در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش‌ها با نیروی انتظامی ضروری است.