شهرکرد-مسوول بسیج علمی پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری از شانزدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری هم‌زمان با هفته بسیج در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد تجویدی، پیش از ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شانزدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری با همت سازمان بسیج علمی و پژوهشی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را امید آفرینی و خودباوری در میان جوانان، شناسایی و ارائه استعدادها و ظرفیت‌های نخبگان استان و احصا و پیگیری برای رفع مشکلات پیش روی حرکت دانش‌بنیانی استان دانست.

تجویدی با اشاره به اینکه جشنواره جهادگران علم و فناوری از اول مهرماه آغاز می‌شود بیان داشت: ستاد جشنواره در استان تشکیل و کمیته‌ها مشخص شده‌اند که اختتامیه این رویداد علمی و فناوری در قالب نمایشگاه و نیز اجلاسیه و تجلیل از برترین‌ها همزمان با هفته بسیج برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشنواره با همکاری پارک علم و فناوری استان و مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی برگزار می‌شود.

تجویدی بیان داشت: فراخوان دریافت ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه برای جشنواره جهادگران علم و فناوری منتشر شده است، علاقه‌مندان برای ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر تا هفتم آبان‌ماه مهلت دارند به کانال اطلاع‌رسانی جشنواره در پیام‌رسان‌های ایتا و روبیکا به نشانی @fanjuya و یا سایت جشنواره به نشانی jahadgaran.chbstp.ir مراجعه کنند.

مسئول بسیج علمی پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: هر فردی که ایده‌ای دارد و معتقد است می‌تواند ایده خود را به محصول تبدیل و یک مسئله را در حوزه علمی و صنعتی حل کند، می‌تواند در این جشنواره شرکت کند.

تجویدی افزود: ایده‌های دریافتی جشنواره مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سه ایده برتر جوایز نفیسی دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ایده‌های مسئله‌محور و قابل اجرا از حمایت‌هایی همچون کمک‌هزینه و فضایی برای عملیاتی‌سازی ایده و … برخوردار شده و امکانات در اختیار صاحبان ایده قرار خواهد گرفت گفت: برای بهره‌مندی این افراد از حمایت سایر نهادهای متناظر نظیر پارک علم و فناوری یا مراکز رشد دانشگاهی، رایزنی‌هایی برای تسهیل فرآیند حمایت انجام خواهد شد.

تجویدی عنوان کرد: ارائه مشاوره به این افراد برای ادامه عملیاتی‌سازی ایده‌ها و تکمیل آنها و نیز آشناسازی با فرایند تأسیس شرکت دانش‌بنیان و …، از دیگر خدمات به شرکت‌کنندگان جشنواره است.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره جهادگران علم و فناوری صرفاً رقابتی نبوده بلکه حمایتی است و همه طرح‌هایی که قابلیت ارائه در نمایشگاه را داشته باشند مبلغ یک میلیون تومان کمک‌هزینه اهدا می‌شود، همچنین طرح‌های حاضر در نمایشگاه بررسی خواهند شد و مواردی که نیازمند کمک باشند از یک تا چهار میلیون تومان کمک‌هزینه دریافت خواهند کرد.

تجویدی تشریح کرد: طرح‌های نمایشگاه به بسیج علمی و پژوهشی ارسال می‌شوند و طرح‌هایی که با نظر داروان قابلیت داشته باشند از ۲۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات برای تکمیل و نمونه‌سازی طرح دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح‌ها به مرکز شروع سازمان علم و فناوری بسیج ارسال می‌شوند که حمایت‌های متنوع بلاعوض را از طرح‌ها دارد.

تجویدی یادآور شد: سازمان بسیج در هر شهرستان اقدام به تبدیل ۲ پایگاه به پایگاه‌های علم و فناوری کرده است که این مراکز باید فعالیت‌های علمی و پژوهشی انجام دهند.

وی اضافه کرد: همچنین ۶ مرکز رشد و خلاقیت در استان داریم تا کسانی که ایده و طرحی برای تبدیل به نمونه دارند به این مراکز مراجعه و از حمایت برخورد شوند.