رشت _ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از تبدیل بنای تاریخی محصصی لاهیجان به موزه خوشنویسی خبر داد و گفت: تحقق این مهم نیازمند ۴ میلیارد تومان اعتبار است.

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بنای تاریخی محصصی یکی از بناهای ارزشمند استان گیلان است که در یکی از محلات قدیمی لاهیجان قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با بیان اینکه در سنوات گذشته خرید بنای تاریخی محصصی لاهیجان در دستور کار قرار گرفت، گفت: این بنا پس از خرید، هم اکنون در حال مرمت قرار دارد.

جهانی از اختصاص ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات ابلاغی و استانی جهت مرمت بنای محصصی لاهیجان خبر داد و بیان کرد: مرمت ابنیه و اماکن تاریخی گیلان در دستور کار قرار دارد.

وی از تبدیل بنای تاریخی محصصی لاهیجان به موزه خوشنویسی خبر داد و افزود: تحقق این مهم نیازمند ۴ میلیارد تومان اعتبار است، که سعی بر آن داریم ۵۰ درصد آن را از اعتبارات استانی و باقی را از اعتبارات ابلاغی تأمین کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان به تاکید بر لزوم صیانت از اماکن تاریخی تصریح کرد: صیانت و حفاظت از آثار تاریخی وظیفه همه آحاد مردم و مسئولین است و کمک همگانی نیاز است تا بتوانیم این آثار تاریخی و ارزشمند را که از گذشتگان به یادگار مانده به سلامت برای آیندگان حفظ کنیم.