قم- مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: علامه حسن زاده آملی یک فقیه و عارف به تمام معنا و برجسته ترین شخصیت در حوزه عرفان و سلوک بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش ملی علامه ذوالفنون حسن زاده آملی که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: علامه حسن زاده آملی یک فقیه و عارف به تمام معنا بود و این عالم ربانی برجسته‌ترین شخصیت در حوزه عرفان و سلوک بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: بسیاری از ویژگی‌های علامه حسن زاده آملی گفته نشده است و این همایش نیز فرصت مغتنمی بر آگاهی بخش مردم و جامعه نسبت به این شخصیت بزرگ است.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز کرد: علامه حسن زاده آملی فیلسوف و فانی در علم و عالم بود و دید کلان و استقلال علمی این شخصیت از اهم ویژگی‌های این علامه فقید بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جهان اسلام از چنین شخصیت‌های عارف و فیلسوف و عالم کم ندارد ضمن اینکه ویژگی‌های جمیع این اشخاص بایستی به جامعه شناسانده شوند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: تسلط و تبهر علامه حسن زاده آملی در زمینه‌های علمی، کلاسیک فلسفی، تاریخی، عرفانی، سلوک الی الله، کلام فقهی و دیگر صفت‌های آشکار نشده بسیار تحیر برانگیز است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: تبیین و روشنگری و احیا امر تبلیغ دین و مفاهیم اسلامی از جمله فصول درخشنده و کارنامه درخشان علامه فقید حسن زاده آملی به شمار می‌آید.

عضو فقهای شورای نگهبان یادآور شد: عرفان و انقلاب شخصیتی در علامه حسن زاده آملی متجلی بود و این شخص عظیم جاذبه منحصر به فردی داشت و این امر وی را نسبت به دیگران متمایز می‌کرد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: عرفان خدمت، سیر و سلوک الی الله، تزکیه نفس، علم جویی، ایفای نقش در صحنه‌های اجتماعی و معنویت در شخصیت این عالم ربانی متجلی بود.