تبریز-استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروزه دچار یک نوع بحران هویت در بین نسل جدید هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام سرمست امروز در مراسم افتتاح آموزشگاه دولتی کریم آذربایجان در تبریز اظهار کرد: رویه خاندان مردانی آذر بر این بوده است که کار خیر کرده و مدرسه می‌سازند و البته مدرسه را هم با بهترین کیفیت بنا می‌کنند.

وی ادامه داد: کریم مردانی آذر همواره اشاره داشته است که نه تنها مدرسه با کیفیت می‌سازد بلکه بیشتر تمایل به ساختن مدارس دخترانه دارد، چرا که فرزندان آینده ایران زمین از دامان این دختران برخواهند خواست.

سرمست با اشاره به گسست امروزی مابین خانواده و مدارس گفت: امروزه کودکان در دامان خانواده پرورش یافته و الگوهایی دریافت می‌کنند. سپس وارد مدرسه شده و آموزش‌های دیگری به آنان داده می‌شود. نهادهایی چون رسانه مساجد، دولت و سیاست‌های آن نیز مضاف بر این موضوع می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: امروزه دچار یک نوع بحران هویت در بین نسل جدید هستیم و در این بین آنچه نیاز داریم، یک نوع وفاق و یکپارچگی و انسجام است که در عملکرد این نهادها باید اتفاق بیفتد تا حاصل تربیت یافتگانی شود که ما به عنوان انسان الگو به آن نیاز داریم.

وی با تاکید بر نیاز به یک نوع بازنگری در الگوهای پرورشی دانش آموزان گفت: در این راستا هم باید خانواده و هم دولت تلاش بالایی داشته باشند.