قم- رییس سازمان صمت استان قم گفت: طی شش ماه نخست امسال بیش از ۴۳۴ فرصت شغلی در حوزه صنعت استان قم ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ابدالی ظهر پنجشنبه در آئین گرامیداشت روز ملی صنعت، معدن و تجارت که سالن همایش مدرسه علمیه امام کاظم علیها السلام برگزار شد، اظهار کرد: استان قم ظرفیت مطلوبی برای سرمایه گذاری صنعت گران دارد و بخش خصوص این شاکله مجوزهای لازم را برای توسعه این بخش اخذ کرده است.

رئیس سازمان صمت استان قم بیان کرد: طی شش ماه نخست سال جاری ۱۰۳ پروانه بهره برداری صنعتی به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه طی شش ماه نخست امسال بیش از ۴۳۴ فرصت شغلی در حوزه صنعت ایجاد شده است، ابراز کرد: ۲۰۶ جواز تأسیس واحد صنعتی نیز از دیگر دستاوردهای شش ماه اول سال ۱۴۰۳ است.

ابدالی اضافه کرد: اداره صمت همواره با تاسی بر نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری، «جهش تولید» را رأس اقدامات خود قرار داده است و در صدد هستیم تا این امر توسعه پیدا کند.

رئیس سازمان صمت استان قم تصریح کرد: تخصیص ارز برای واردات ماشین آلات و تجهیزات صنعتی از جمله مشکلات بخش صنعت استان قم است که در این راستا با چالش‌های زیادی رو به رو هستیم.

وی یادآور شد: تسهیلات بانک از دیگر مشکلات بخش صنعت استان قم به شمار می‌رود که امسال نسبت به سال گذشته با کاهش تسهیلات مواجه بوده‌ایم.

ابدالی خاطرنشان کرد: تأمین انرژی برق از مهمترین چالش‌های صنعت است که صنعتگران و واحدهای تولیدی استان قم در سال جاری و چه بسا سالیان گذشته از این امر رضایت نداشتند.