مشهد- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه با رژیم صهیونیستی در جوهره و تار و پود انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر قالیباف بعدازظهر پنجشنبه در نهمین اجلاسیه بین المللی شهدای غربت در تالار قدس بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) اظهار کرد: موضوع فلسطین مختص جهان اسلام نیست بلکه موضوع تمام جهان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع فلسطین از ابتدا سرفصل مکتب امام بود.

وی ادامه داد: نفس مبارزه با اسرائیل و مقابله با ظلم این رژیم غاصب از مکتب امام خمینی (ره) نشأت می‌گیرد، این نهضت مبارزه اساس کار انقلاب اسلامی است.

قالیباف بیان کرد: چنانچه در زمان تصویب لایحه «کاپیتولاسیون» در دوره پهلوی امام می‌فرمایند؛ تمام گرفتاری ما از آمریکا و اسرائیل است و ایشان اسرائیل را دست نشانده آمریکا عنوان کردند، مبارزه با رژیم صهیونیستی در جوهره و تار و پود انقلاب اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همراهی امت اسلامی با امام راحل که به مردم ایمان داشت، با مجاهدانی که آگاهانه و شجاعانه ایستادند و برای فلسطین جان دادند رقم خورده است.

وی اظهار کرد: امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی از مرزهای ایران فراتر رفته است و اگر در لندن، پاریس و دیگر شهرهای اروپایی و دانشگاه‌های آمریکا می‌بینیم که داد از ظلم رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین بلند است، این دادخواهی از مکتب امام خمینی است.

قالیباف گفت: این مکتب و مبارزه با رژیم صهیونیستی با تبیین رهبر معظم انقلاب بر اساس عقلانیت توأم با عدالت و معنویت ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید توجه داشت متوازن بودن عقلانیت، معنویت و عدالت در عرصه مبارزه نیز شرط است.

وی بیان کرد: مبارزه با رژیم کودک کش صهیونیستی هم وجودی و هم ماهوی است، اگر این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسیم آن را وجودی و ماهوی قبول نداریم.

قالیباف افزود: در حقیقت امروز وقتی ما نگاه می‌کنیم می‌بینیم نفس مبارزه با اسرائیل در مکتب امام اصالت دارد. این رسالت مبارزه با اسرائیل در مکتب حضرت امام یعنی با بصیرت امام همزاد است.