فردیس- مدیرکل بازرسی استان البرز گفت: باید تا ۱۵ آبان، فرایند انتزاع و تحویل و تحول املاک و دارایی‌های شهرداری‌های فردیس و کرج انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدتقی مشهدی ظهر پنج شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان فردیس که سالن جلسات شهرداری برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور یک دستگاه نظارتی عام است، گفت: این سازمان به برقراری حسن جریان امور در دستگاه‌ها و نظارت بر اجرای صحیح قوانین و ضوابط ورود می‌کند.

وی با بیان اینکه ورود سازمان بازرسی باید به قصد کمک باشد، با کمک یکدیگر باید مشکلات را پایش کنیم؛ بدون پایش مشکلی حل نخواهد شد، به این مطلب که برخی از تصمیمات غیرکارشناسی هستند، اشاره و مطرح کرد: تصمیمات غیرکارشناسی تمام افراد را دچار مشکل خواهد کرد.

مدیرکل بازرسی استان البرز با اشاره به اینکه قانونگذار برای حل اختلاف بین دستگاه‌ها مرجع مشخص کرده است، بیان کرد: برای حل اختلاف بین دستگاه‌ها استانداری تنها مرجعی است که باید اختلاف را رفع کند. اختلافات بین دستگاه‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر در شرایط مطلوبی قرار نداریم.

مشهدی خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی در همه مراحل انجام کار وظیفه نظارت دارد؛ با نظارت دقیق خود نباید اجازه دهد مصوبه از قانون منحرف شود. تمامی موضوعات مطرح شده در جلسه دسته بندی و برای حل مشکلات کارگروه تخصصی مرتبط تشکیل و مسائل آسیب شناسی می‌شوند.

مدیرکل بازرسی استان البرز در خصوص انتزاع فردیس از کرج اظهار کرد: جلسات متعددی برگزار شده و مکاتبات متعدد صورت گرفته و با توجه به عزم و تاکید مسئولان استانی پیگیری شده اما هنوز نتیجه کامل اتفاق نیفتاده است و همچنان پیگیر این موضوع هستیم.

وی افزود: با تشکیل کارگروه یا کمیسیون تخصصی ذیربط در بازرسی کل با دعوت از مسئولان شوراهای اسلامی شهرها و شهردارهای کرج و فردیس و فرمانداری‌ها و با لحاظ توافقات قبلی و مکاتبات و پیگیری‌های قبلی، باید در اسرع وقت حداکثر تا مهلت اعلامی نماینده شورا و شهرداری کرج تا ۱۵ آبان، فرایند انتزاع و تحویل و تحول املاک و دارایی‌های شهرداری‌های فردیس و کرج انجام شود.