اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از وزش بادهای شدید و وقوع تندباد لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک در مناطق غرب، جنوب و شرق این استان و تداوم آن تا پنج روز آینده خبرداد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی الگوهای هواشناسی بیانگر گذر متناوب امواج تا اواسط هفته آینده بر فراز استان است.

وی ادامه داد: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به صورت صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد به نسبت شدید به ویژه در ساعات عصر پیش‌بینی می‌شود.

به گفته کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان، روز جمعه در بیشتر مناطق به ویژه نیمه غربی استان و روز شنبه در شمال اصفهان در ساعات عصر گاهی افزایش ابر دور از انتظار نیست.

آقایی خاطرنشان کرد: وزش باد از عصر روز جمعه در غرب استان شدت بیشتری خواهد یافت و تا اواسط هفته آینده در سطح استان به ویژه غرب و جنوب ادامه خواهد داشت و تندبادهای لحظه‌ای و در نیمه شرقی احتمال خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه و کمینه دمای کلانشهر اصفهان طی این مدت بین ۳۱ و ۱۱ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان است‌.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اضافه کرد: چوپانان با بیشینه دمای ۳۴ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای صفر درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان خواهند بود.